اجرای طرح بیمه اجباری درمان/ 8 هزار نسخه الکترونیک صادر شد
کد خبر: 3852703
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸

اجرای طرح بیمه اجباری درمان/ 8 هزار نسخه الکترونیک صادر شد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: بیمه‌شدگان این سازمان، طی آزمونی تحت عنوان آزمون وسع، دهک‌بندی می‌شوند و براساس دهک درآمدی، حق بیمه پرداختی سالانه آن‌ها مشخص می‌شود.

اجرای طرح بیمه اجباری درمان/ نسخ درمانی الکترونیکی می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسین اربابی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی امروز 4 آبان‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: براساس آیین‌نامه اجرایی بند الف قانون برنامه ششم توسعه، داشتن بیمه سلامت برای آحاد مردم اجباری است.

وی با بیان اینکه در طرح بیمه اجباری سلامت بر اساس ارزیابی وسع، سه دهک پایین جامعه بیمه رایگان خواهند شد، افزود: افرادی که درآمد آن‌ها ۴۰ درصد کمتر از حداقل درآمد تعیین شده برای یک خانوار است، ۵۰ درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد و هزینه بیمه برای هر نفر با درآمد بالا ماهانه ۴۸ هزار و 500 تومان است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی بیان کرد: افرادی که دهک درآمد بالایی دارند، باید ۱۰۰ درصد مبلغ بیمه را باید پرداخت کنند.

اربابی ادامه داد: طبق قانون بیمه اجباری، افرادی که صاحب هیچ نوع بیمه‌ای نیستند، شش ماه فرصت دارند تا خود را بیمه کنند و از زمانی که فرد درخواست می‌دهد تا زمانی که دفترچه دریافت می‌کند 10 روز طول خواهد کشید.


وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 دفتر پیشخوان در استان آماده خدمت رسانی هستند، افزود: افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند برای شرکت در طرح به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح نسخ الکترونیکی، ادامه داد: این طرح در شهرستان‌هابی بشرویه، فردوس و سرایان در حال اجراست و تاکنون 8 هزار نسخه الکترونیک در استان صادر شده است.

اربابی با بیان اینکه از آذرماه امسال تمام پرونده‌های درمانی در بیمارستان‌های استان الکترونیکی می‌شود، اظهار کرد: برای فراهم کردن زیرساخت‌ها برای تحقق کامل این طرح تلاش می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اکنون پرونده الکترونیک در بخش بستری در بیمارستان رازی و طبس انجام می شود و تا پایان آبان ماه در کل استان اجرایی می‍شود، بیان کرد: مطالبات بخش خصوصی تا پایان مردادماه و 70 درصد مطالبات بخش دولتی و دانشگاهی نیز پایان تیرماه پرداخت شده است.

اربابی با بیان اینکه در طول دو سال اخیر ۱۵ تا ۲۰ هزار هم پوشانی بیمه ای در استان رفع شده است، افزود: افتتاح پروژه رسیدگی به پرونده‌های بستری به صورت الکترونیک در هفته سلامت آغاز خواهد شد و غبار روبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه و دیدار با استاندار و بازدید از شهرستان‌ها، از برنامه‌های دیگر این هفته است.

وی تصریح کرد: با تصویب قانون بیمه همگانی در سال ۷۹، سازمان بیمه خدمات درمانی در راستای رفع مشکلات بیمه ای مردم شکل گرفت، این صندوق صندوق با کارکنان شروع بکار کرد متعاقب با آن برای همگانی شدن بیمه برای آحاد مردم به تدریج صندوق روستاییان و سایر اقشار اضافه شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی بیان کرد: با تغییر رویکرد در سال ۹۱ ، قانون گذاران به این نتیحه رسیدند باید نگاه سازمان خدمات درمانی از نگاه درمانی فراتر رود و از سویی منابع سازمان‌های بیمه‌گر تجمیع شود که به این ترتیب در مرداد ماه ۹۱ سازمان خدمات درمانی به سازمان بیمه سلامت تغییر یافت و براساس آن، در سال ۹۳ با راه اندازی طرح تحول سلامت، صندوق بیمه سلامت همگانی در کشور تشکیل شد.

انتهای پیام
captcha