اجرای بیش از ۱۶۰ موقوفه محرم در فردوس
کد خبر: 3840514
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

اجرای بیش از ۱۶۰ موقوفه محرم در فردوس

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: همزمان با ایام عزای حسینی، بیش از ۱۶۰ موقوفه از محل نیات واقفان در طرح شمیم حسینی از ابتدای محرم امسال در شهرستان فردوس در حال اجراست.

اجرای بیش از ۱۶۰ موقوفه محرم در فردوسبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدرضا حاجتی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس، امروز، 16 شهریور، در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در راستای اجرای نیات واقفان، مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال به ۱۵ هیئت روستایی و شهرستانی کمک شد تا جهت اطعام عزاداران حسینی هزینه شود.

وی به تعدادی از موقوفات شاخص اشاره و بیان کرد: موقوفه‌های میرعلی بیگ، میرزاکاظم وزیر (‌هیئت ابوالفضلی)، عنبری (هیئت موسی بن جعفر)، هیئت امام حسن مجتبی(ع) و هیئت طفلان مسلم به‌صورت شاخص در ماه محرم اجرا می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف فردوس اظهار کرد: مراسم روضه‌خوانی در محل امامزادگان سیدمحمد و سیدابراهیم فردوس و اعزام چهار روحانی مبلغ به روستاهای، مهوید، انارستانک، خانیک، افقو، ظهر و برپایی مجالس سوگواری از محل موقوفات از دیگر برنامه‌های در حال اقدام و اجراست.

حاجتی با اشاره به برگزاری دو اجتماع بزرگ در روز جمعه، ۱۵ شهریورماه، تشریح کرد: اجتماع احلی من العسل با همکاری سازمان دانش‌آموزی در ساعت 11 صبح از معراج شهدا به سمت مصلای نمازجمعه و بعد از اقامه نماز جمعه به سمت امامزادگان سیدمحمد و سیدابراهیم فردوس برگزار شد و اجتماع شیرخوارگان حسینی نیز منعقد شد.

رئیس اداره اوقاف فردوس بیان کرد: از محل موقوفات مرتبط، مراسم عزاداری و سوگواری در روزهای هشتم، نهم و دهم محرم‌الحرام طبق روال هر ساله منطبق با سنت حسنه وقف اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

captcha