مسجد میغان؛ فضایی دلپذیر و معنوی در نهبندان
کد خبر: 3840264
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

مسجد میغان؛ فضایی دلپذیر و معنوی در نهبندان

گروه اجتماعی ــ مسجد میغان در ۶۰ کیلومتری شمال غرب نهبندان قرار دارد و وجود قنات در اطراف آن، این مسجد را زیباتر کرده است.

مسجد میغان؛ فضایی دلپذیر و معنوی در نهبندانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مسجد میغان در ۶۰ کیلومتری شمال غرب نهبندان قرار دارد، در صحن مسجد قناتی جاری است که از زیر این قسمت عبور کرده و به طرف دیگر بنا می‌رود.

مسجد میغان به‌طور کلی در یک مساحت محدود و کوچک ساخته شده و اجزای معماری آن عبارتست از صحن، شبستان گنبددار و شبستان ستوندار و گنبد خانه و با وجود این اثری ممتاز در یک روستای دور افتاده به شمار می‌آید.

از زیباترین قسمت‌های این مسجد که دارای فرم معماری خاصی است، شبستان ستوندار بوده که ستون‌های چهار ضلعی، پایه سقف آن را تشکیل داده است.

در صحن مسجد قناتی جاری است که از زیر این قسمت عبور کرده و به طرف دیگر بنا می‌رود که در آن قسمت نیز این آب‌ها توسط آبگیری در پشت مسجد جمع شده و به مصارف مختلف به خصوص کشاورزی می‌رسد.

یک ورودی در صحن مسجد قرار دارد که به داخل شبستان گنبد دار مرتبط می‌شود و محوطه‌ای مستطیل شکل را شامل می‌شود که سقف آن گنبدی است و تعداد سه گنبد در این فضا جای گرفته‌ که زیر این گنبدها تزئینات رسمی‌بندی زیبایی مشاهده می‌شود.

انتهای پیام

captcha