نقش‌آفرینی بیشتر مسلمانان در تحقیقات حادثه مساجد کرایست‌چرچ
کد خبر: 3830721
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
کمیسر عالی حقوق بشر نیوزیلند خواستار شد؛

نقش‌آفرینی بیشتر مسلمانان در تحقیقات حادثه مساجد کرایست‌چرچ

گروه بین‌الملل ـ کمیسر عالی حقوق بشر نیوزیلند مشارکت‌دادن بیشتر مسلمانان در تحقیقات مربوط به حادثه تیراندازی در دو مسجد شهر کرایست‌چرچ این کشور را خواستار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیونیوزیلند؛ در پی وقوع حادثه کشتار مسلمانان در دو مسجد شهر کرایست‌چرچ که اسفندماه گذشته اتفاق افتاد، تحقیقات از عامل تیراندازی و فعالیت‌های او پیش از این اقدام تروریستی و نیز علت ناکامی سازمان‌های امنیتی نیوزیلند در جلوگیری از این حادثه در جریان است.

«پل هانت» کمیسر عالی حقوق بشر نیوزیلند گفت: جامعه مسلمانان این کشور از عدم حضور خود در تحقیقات درباره این حادثه ابراز نگرانی می‌کنند؛ بنابراین ما از کمیسیون سلطنتی می‌خواهیم تلاش خود را برای شرکت‌دادن مسلمانان به ویژه مسلمانان شهر کرایست‌چرچ در این تحقیقات افزایش دهد.

یکی از سخنگویان کمیسیون سلطنتی تحقیقات نیز گفت: در ماه می جلسات مقدماتی با حضور رهبران دینی مسلمانان، رهبران سازمان‌های غیردولتی اسلامی و شهردار کرایست‌چرچ در این شهر برگزار شد.
 
وی افزود: 51 مسلمانی که در این حادثه جان خود را از دست دادند و بستگان و دوستان آنها محور کار و اندیشه ما هستند.
 
کمیسیون سلطنتی نیوزیلند در تلاش است تا ضمن احترام به خانواده های قربانیان و رعایت حریم خصوصی افراد و خانواده‌ها و رعایت حرمت مناسبت‌های اسلامی مانند رمضان و حج، مشارکت جامعه مسلمانان را در این تحقیقات بیشتر کند.
 
انتهای پیام
captcha