اجرای طرح «آموزش مهارت‌افزایی مدیران اتحادیه‌های استانی» در سال جدید
کد خبر: 3711411
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
حسن محمدی خبر داد:

اجرای طرح «آموزش مهارت‌افزایی مدیران اتحادیه‌های استانی» در سال جدید

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از اجرای طرح آموزش دوره‌های توان‌افزایی و مهارت‌افزایی در اتحادیه‌های استانی در سال جدید خبر داد.

اجرای طرح «آموزش مهارت‌افزایی مدیران اتحادیه‌های استانی» در سال جدید

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با ایکنا درباره ثبت اتحادیه‌های استانی گفت: پس از تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی در استان‌ها، ثبت آنها با مشکلاتی چون اعتراضات به برخی از مسائل همراه بود که نیاز به رسیدگی داشت و در همین راستا و با توجه به اینکه مراحل تأیید و ثبت اتحادیه‌‌های استانی در هیئت رسیدگی انجام ‌ می‌شود، جلساتی در هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی برپا شد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلاتی که در روند ثبت اتحادیه استان‌ها وجود داشت، به تأخیر افتادن ادغام اتحادیه کشوری و اتحادیه استان تهران بود که به‌عنوان یک چالش به حساب می‌آمد، البته باید این موضوع زودتر انجام می‌شد که به کندی پیش رفت.
محمدی در ادامه تصریح کرد: با توجه به رفع برخی از مشکلات، روند ثبت اتحادیه‌های استانی در هیئت رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی انجام شد که اتحادیه‌ها‌ این روند را در پیش گرفته‌اند و برخی از آنها مراحل را طی کردند که امیدواریم طی ماه‌های آینده این روند به خوبی انجام شود.
وی به برخی از برنامه‌های اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در سال 97 اشاره کرد و افزود: اتحادیه در سال گذشته با سختی‌ فعالیت‌های خود را انجام داد و در سال جدید نیز این روال طی می‌شود. با توجه به اینکه در سال 96 ریالی بودجه و اعتبار قرآنی محقق نشد که همه دستگاه‌ها را با رکود مواجه کرد اما با اعتبارات سال 95 برخی از فعالیت‌ها در حوزه آموزشی مربوط به مؤسسات در حال انجام است.
مدیر‌عامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی تصریح کرد: یکی از طرح‌هایی که اتحادیه پس از ادغام اتحادیه‌های استانی کلید زد، طرح برگزاری دوره‌های آموزش مدیریت و مهارت‌افزایی مدیران مؤسسات در اتحادیه‌های استانی است که از طریق هیئت مدیره استان در حال انجام است و دیگر طرح‌های اصلی پس از ادغام اتحادیه کشوری صورت خواهد گرفت.
محمدی در ادامه صحبت‌های خود درباره وضعیت حضور مؤسسات و قرآن‌آموزان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: یکی از مهمترین مراجع مسابقات بین‌المللی قرآن و زیرساخت‌های تربیت متسابقان، مؤسسات قرآنی هستند و بیشتر متسابقان از دل مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد برخواسته‌اند.
وی ادامه داد: در واقع قطعاً تقویت مؤسسات قرآنی و ایجاد انگیزه به پربار شدن مسابقات و متسابقان کمک خواهد کرد. اگر بتوانیم این رقابت و انگیزه‌ای که در مسابقات وجود دارد را به دیگر قرآن‌آموزانی که در مؤسسات مشغول هستند منتقل کنیم و این مسابقه‌ها را به نوعی یک فعالیت انگیزش بخش برای متسابقان و همچنین قرآن‌آموزان جدید‌الورود دانست، به طور قطع باعث کیفیت و بالاتر رفتن انگیزه متسابقان در سال‌های آینده می‌شود.
محمدی با تأکید بر اینکه قطعاً باید بستر حضور مؤسسات و قرآن‌آموزان را در مسابقات فراهم کنیم، اظهار کرد: به دلایل مختلف از جمله مسائل مالی مؤسسات قرآنی نمی‌توانند در این مسابقات حضور داشته باشند. در سال جاری از مسئولان درخواست شد که برای مؤسسات برتر، تسهیلاتی در نظر گرفته شود که در مسابقات حضور داشته باشند و البته تأکیداتی از سوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برای این موضوع انجام شد، اما متأسفانه این یکی از گلایه‌های ما است که زمینه حضور مؤسسات و تسهیلات لازم برای حضور آنان در مسابقات بین‌المللی فراهم نشد.
وی در پایان با اشاره به حضور کمرنگ مؤسسات قرآنی در مسابقات بین‌المللی قرآن امسال خاطرنشان کرد: اگر مؤسسات قرآنی در این رقابت‌ها حضور پررنگ‌تری داشته باشند بدون شک در سال‌های آینده مسابقات با شور و هیجان بهتری برپا می‌شود.با حضور مؤسسات انجام می‌شود اما متاسفانه خیلی نقش پررنگی مؤسسات قرآنی نداشتند.
انتهای پیام

captcha