شرایطی که کرونا به مجمع عمومی اتحادیه قرآنی استان تهران تحمیل کرد + صوت
کد خبر: 4017083
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

شرایطی که کرونا به مجمع عمومی اتحادیه قرآنی استان تهران تحمیل کرد + صوت

وضعیت رنگارنگ کرونایی کلانشهر تهران موجب شد که دو بار زمان برگزاری مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران لغو و به زمان دیگری موکول شود. موضوعی که واکنش بسیاری از مؤسسات قرآنی تهران را به همراه داشت.

شرایط کروناییبه گزارش ایکنا، برگزاری مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها صرف رأی‌گیری برای انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه‌ها (با توجه به اتمام مدت هیئت مدیره‌ و بازرسی‌ها) کم و بیش از نیمه دوم سال گذشته قوت گرفت و یکی پس از دیگری در استان‌ها با در نظر گرفتن وضعیت کرونایی استان و کسب اجازه از استانداری‌ها و ستاد ملی مقابله با کرونا با شرکت مؤسسات قرآنی استان برگزار شد.


بیشتر بخوانید:


تا کنون این مجمع در چندین استان همچون تهران برگزار نشده است یا برپایی این مجمع و انتخابات هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه‌ها در برخی از استان‌ها چون مازندران به دلیل بروز مشکلات و اعتراضاتی که وارد بوده است، به مرحله دوم کشیده می‌شود. ولی از استان تهران به عنوان کلانشهر و مدل الگو برای سایر استان‌ها این انتظار بود که در این فراز و نشیب موج کرونا، زمانی را هرچه سریع‌تر و به سهولت برای برگزاری این امر اختصاص دهد. البته شاید گفته شود که تلاش‌هایی نیز در این زمینه شده است که بی‌ربط نیست چرا که در امسال دو بار زمان برپایی مجمع به تأخیر افتاد.

یکی از این موارد پیش‌بینی برگزاری مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران در 31 اردیبهشت‌ماه بود که با توجه موج چهارم کرونا و نارنجی بودن وضعیت استان با استناد به نامه اداره‌کل امنیتی انتظامی استانداری تهران و با استناد به مفاد «طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها» مصوب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و مکاتبه دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مذکور، برپایی مجمع در همه وضعیت‌های بیماری کرونا(قرمز، نارنجی و زرد) در استان تهران ممنوع اعلام و لغو شد.

پس از آن و با توجه به روند نزولی کرونا، زمان دیگری (جمعه 22 مردادماه) برای برگزاری مجمع مشخص شد که این نیز چندی بعد به دلیل شروع موج پنجم پاندمی کرونا و طی مکاتبه با اداره‌کل امنیتی انتظامی استانداری تهران، برای اخذ مجوز برگزاری مجمع عمومی و عدم موافقت این ستاد، مجمع برای دومین بار لغو شد.

کد

با پیگیری‌های ایکنا و واکنش بسیاری از مؤسسات قرآنی استان تهران از بلاتکلیفی مجمع عمومی اتحادیه قرآنی استان تهران، در گفت‌وگو با میثم طاهر‌آبادی، مدیرعامل این اتحادیه وی چنین گفت: «طی مکاتبه با استانداری، درخواست برگزاری مجمع عمومی اتحادیه در 26 آذرماه داده شده است و هماهنگی مکان نیز برای برگزاری این جلسه و همچنین فرایند ثبت‌نام کاندیداها انجام شده است که در جلسه هیئت مدیره اتحادیه طی چهارشنبه هفته جاری، 10 آذرماه در این خصوص تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.»

یادآوری می‌شود، فرایند ثبت‌نام و تکمیل و ارسال فرم‌های مربوطه تا سوم شهریورماه انجام شد که طبق ماده ۴۲ اساسنامه اتحادیه، داوطلبان کاندیدا باید عضو یکی از ارکان تشکیلاتی مؤسسات عضو اتحادیه بوده و دارای حداقل تحصیلات کارشناسی یا معادل آن با حداقل چهار سال سابقه فعالیت مؤثر در مراکز رسمی قرآنی باشند.  

بر این اساس برای دومین دوره هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران، 25 نفر داوطلب شدند که از این تعداد چهار نفر کاندیدای بازرسی و 21 نفر برای هیئت مدیره نامزد شده‌اند.

همچنین این جلسه با استماع گزارش میثم طاهرآبادی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان تهران، بررسی و تصویب تراز مالی و رأی‌گیری به منظور انتخاب هیئت مدیره و بازرسی اتحادیه به مدت سه سال انجام خواهد شد. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha