صله رحم، کاهش استرس را در پی دارد
کد خبر: 3700629
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

صله رحم، کاهش استرس را در پی دارد

گروه اجتماعی- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی گفت: صله‌رحم موجب کاهش استرس و آگاه‌شدن از مشکلات دیگران می‌شود.

حجت‌الاسلام جواد اکبری مطلق، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: زمانی که مشکلات در ارتباطات خانوادگی مطرح شود، راهی برای رفع این مشکلات نیز پیشنهاد می‌شود و به طبع حل مشکلات خانوادگی، آرامش افراد خانواده بیشتر شده و مراوده و انس افراد با یکدیگر بیشتر می‌شود.
وی با اشاره به جایگاه صله رحم در اسلام، افزود: در روایات دینی، صله‌رحم باعث طولانی شدن عمر می‌شود و دلیل تأکید دین اسلام بر صله‌رحم، این است که هنگامی که افراد دور هم جمع می‌شوند، مشکلات را به هم منتقل کرده و برای حل آن از یکدیگر کمک می‌گیرند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور خراسان‌جنوبی اظهار کرد: علت اینکه پیامبر(ص) می‌فرماید: صله‌رحم باعث افزایش عمر می‌شود، این است که صله‌رحم موجب کاهش استرس و آگاه‌شدن از مشکلات دیگران می‌شود.
اکبری مطلق بیان کرد: زمانی که مشکلات در ارتباطات خانوادگی مطرح شود، راهی برای رفع این مشکلات نیز پیشنهاد می‌شود و به طبع حل مشکلات خانوادگی، آرامش افراد خانواده بیشتر شده و مراوده و انس افراد با یکدیگر بیشتر می‌شود.
وی یادآور شد: علاوه بر این گاهی انسان دوست دارد کسی به صحبت‌هایش گوش دهد و حرف‌های دلش را بشنود از این رو صله‌رحم، باعث می‌شود انسان عقده دلش را بگشاید و از غم‌ها و ناراحتی‌هایش با دیگران حرف بزند.
انتهای پیام

captcha