مردم باید اسلامیت و رفتار اسلامی را در مسئولان ببینند
کد خبر: 3598665
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

مردم باید اسلامیت و رفتار اسلامی را در مسئولان ببینند

گروه اجتماعی: رئیس دار‌القرآن‌الکریم استان اصفهان گفت: یکی از زمینه‌ها و شرایط شکل‌گیری امید در جامعه این است که مردم اسلامیت و رفتار اسلامی را در جمهوری اسلامی و میان مسئولان مشاهده کنند.

حجت‌الاسلام مهدی اژه‌ای، رئیس دار‌القرآن الکریم استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان اظهار کرد: امید یکی از مباحث تربیتی است که در محیط خانواده و به واسطه روشی که والدین برای تربیت فرزندان خود استفاده می‌کنند، شکل می‌گیرد. کارآمدی فرزندان در مسائل اجتماعی، برای مثال در زمینه تحصیلات می‌تواند برای آن‌ها امیدبخش باشد. 
وی افزود: توانمندی افراد مبحث دیگری است. بعضی از افراد از نظر روحی ضعیف و ناتوان هستند و علی‌رغم کارآمد بودن، توانایی تحمل مشکلات و شکست‌ها را ندارند. بخشی از این مسائل به خانواده و بخش دیگر به محیط آموزشی و مدارس مربوط می‌شود.
حجت‌الاسلام اژه‌ای تصریح کرد: در محیط اجتماعی مسئولین نیز دخیل هستند. در بعد اجتماعی، افراد باید بتوانند از فرصت‌های پیش‌رو از قبیل اشتغال، مسکن و آبروی اجتماعی استفاده کنند و در درجه اول باید شرایط رقابت سالم فراهم باشد.
وی ادامه داد: برای مثال پارتی بازی در استخدام‌ها باعث از بین رفتن امید در افراد می‌شود، ولی اگر حق رعایت شده و عدالت برقرار شود، روحیه امید در افراد به وجود می‌آید، بنابراین فراهم کردن شرایط سالم و یکسان برای استخدام افراد شایسته تأثیرگذار خواهد بود.
رئیس دار‌القرآن الکریم استان اصفهان بیان کرد: ایجاد امکاناتی از قبیل استخدام‌های دولتی و غیر دولتی و همچنین ایجاد زمینه‌های شغلی بیشتر که به نوعی درآمد‌زا بوده و درآمد‌های حقیقی و دائمی ایجاد می‌کند، باعث افزایش امید در جامعه می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: زندگی مسئولین به سبک زندگی مردم امید را در افراد افزایش می‌دهد. این شیوه در زندگی انبیا و ائمه(ع) نیز اجرا ‌می‌شد، همانطور که امیر‌المومنین(ع) در زمان حکومت خویش از کمترین غذا و لباس استفاده کرده و بیشترین کار و تلاش را داشتند.
حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: اگر مسئولین اجرایی بیشترین تلاش را برای خدمت به کار گرفته و کمترین بهره را ببرند که یکی از معانی زهد همین است، در مردم امید ایجاد می‌شود. شهید رجایی با اینکه مدت کمی در پست ریاست جمهوری خدمت کرد، اما در میان مردم جایگاه والایی داشت و این به خاطر صداقت، صراحت، ساده زیستی و راستگویی وی بود.
وی اضافه کرد: مبارزه با ابعاد مختلف فساد، به خصوص مفاسد اقتصادی یکی دیگر از راهکارهای ایجاد امید در مردم است. همچنین مبارزه با مفاسد اخلاقی مثل مواد مخدر، مشروبات الکلی و امثال آن مردم را امید‌وار می‌کند به اینکه عده‌ای برای ایجاد یک محیط سالم مشغول کار و تلاش هستند. 
رئیس دارالقرآن الکریم استان اصفهان بیان کرد: صداقت و تلاش صادقانه و مضاعف مسئولین همچون سردار سلیمانی که خدمت و تلاش بی‌منت و صادقانه انجام می‌دهد، تأثیر خوبی در مردم گذاشته و الگوی خوبی برای ایجاد امید در مردم هستند؛ اما اگر ضعف و سستی و فساد و بی‌اعتنایی در میان مسئولین و جامعه رشد پیدا کند، حتی با وجود برقراری امکانات، افراد امید خود را از دست می‌دهند.
وی گفت: صداقت و تلاش صادقانه و مضاعف مسئولین، الگوی خوبی برای ایجاد امید در مردم است و در مقابل، ضعف و سستی و فساد و بی‌اعتنایی مسئولین، ناامیدی را در جامعه افزایش می‌دهد.
وی افزود: یکی از زمینه‌ها و شرایط شکل‌گیری امید در جامعه این است که مردم اسلامیت و رفتار اسلامی را در جمهوری اسلامی و در  میان مسئولین مشاهده کنند.
captcha