میزان بالای آسیب‌پذیری خانواده‌ها از شبکه‌های اجتماعی
کد خبر: 3543638
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

میزان بالای آسیب‌پذیری خانواده‌ها از شبکه‌های اجتماعی

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف گفت: میزان آسیب‌پذیری خانواده‌ها از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، از دیگر بخش‌های جامعه بیش‌تر است.

حجت‌الاسلام محسن طالب پور، نماینده ولی فقیه در لشکر8 نجف اشرف در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی در جامعه، اظهار کرد: امروز ما با جنگ نرم روبرو هستیم. دشمن در جنگ سخت و نیمه سخت موفقیتی به دست نیاورد، بنابراین با رسانه‌های خود به جنگ نرم روی آورد و در این راستا برای تغییر افکار، اندیشه‌ها و باورهای اجتماع تلاش می‌کند.
وی افزود: مقام معظم رهبری فضای مجازی را شمشیر دو لبه‌ای می‌دانند که هم فرصت است و هم تهدید. فرصت می‌تواند تبادل اطلاعات، آرا و اخبار باشد. هم‌چنین افراد می‌توانند شبهات خود را مطرح کرده و پاسخ پرسش‌های خود را بیابند. 
طالب‌پور با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی آسیب‌های زیادی می‌تواند به دنبال داشته باشد، گفت: اگر به این آسیب‌ها و تهدیدات توجه نشود، اثرات زیان‌باری بر جامعه خواهد داشت.
وی ادامه داد:محیط خانواده در برابر شبکه‌های اجتماعی آسیب‌پذیرتر است. هدف اصلی دشمن در جنگ نرم، خانواده‌ها هستند، چون زیربنای جامعه را خانواده‌ها تشکیل می‌دهند. اگر خانواده دچار تغییر شده و الگوی غلطی را در پیش بگیرد، به تبع آن جامعه نیز متحول خواهد شد. 
طالب‌پور تأکید کرد: بنابر اخبار و اطلاعات واصله، دشمن سرمایه‌گذاری کلانی در بحث شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهد، برای مثال شبکه فیسبوک هزینه زیادی را برای خرید نرم‌افزارهای لاین و واتس آپ پرداخته است.
وی گفت: زندگی اشرافی و دروغین در این شبکه‌ها به خانواده‌ها آسیب رسانده و آن‌ها را دچار مشکل می‌کند. همچنین این شبکه‌ها در بروز اختلافات خانوادگی موثرند، چون افراد بعضا اطلاعات مربوط به زندگی خصوصی خود را در این شبکه‌ها منتشر می‌کنند که مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود می‌آورد.
نماینده ولی فقیه در لشکر 8 نجف اشرف بیان کرد: در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات دروغین و بعضا ازدواج‌هایی صورت می‌گیرد که مشکلات زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد. علاوه بر این، شایعات و دروغ‌هایی راجع به افراد خاص مطرح می‌شود و عده‌ای بدون تحقیق، این‌ها را می‌پذیرند. 
وی با اشاره به این‌که مسائل اعتقادی نیز در این شبکه‌ها مطرح می‌شود، گفت: بعضی از مسائل از منابع غیر صحیح بازگو می‌شوند که تأثیر منفی بر جامعه می‌گذارد.
طالب‌پور در پایان تأکید کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، شبکه‌های اجتماعی در عین حال که یک فرصت محسوب می‌شوند، یک لغزش‌گاه هم هستند و اگر افراد توجه لازم را نداشته باشند، آسیب‌های زیادی گریبان آن‌ها را خواهد گرفت.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۸/۱۷ - ۰۹:۲۳
0
0
باید به این آسیب‌ها و تهدیدات توجه شود چرا که اثرات زیان‌باری بر جامعه خواهد داشت
captcha