مشکلات مسلمانان استرالیا در رویارویی با فرصت‌های شغلی
کد خبر: 3521044
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷

مشکلات مسلمانان استرالیا در رویارویی با فرصت‌های شغلی

گروه بین‌الملل: عدم استخدام مسلمانان و یا به‌کارگیری آن‌ها با درآمد کم از جمله مشکلات مسلمانان استرالیایی است که در برنامه‌‌ای با موضوع اثرات مخرب تعصب و اسلام‌هراسی در سیدنی مورد بررسی قرار گرفت.

مشکلات مسلمانان استرالیا در رویارویی با فرصت‌های شغلی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Pro Bono Australia»، این برنامه از سوی شورای تنوع فرهنگی استرالیا برگزار شد و در آن وقایع اجتماعی و راهکارهای پذیرش بیشتر مسلمانان در محیط به‌ویژه محیط‌های کاری مورد بررسی قرار گرفت.

لیزا آنیز، مدیرعامل شورای تنوع استرالیا گفت: استرالیایی‌ها باید هنگامیکه با مصادیق اسلام‌هراسی مواجه می‌شوند، در برابر آن بایستند و همچنین الگوهای خوبی از خود در محیط کار نشان دهند.
وی افزود: ما می‌دانیم که مسلمانان استرالیایی با تبعیض در محیط کار و در اجتماع مواجه هستند. ما این برنامه را برگزار کردیم تا مشکلات آنان را بشنویم و با این تبعیض و تعصب آگاهانه یا ناآگاهانه که مانع از اشتغال مسلمانان و در نتیجه برخورداری از احترام اجتماعی و فرصت‌های شغلی می‌شود، مقابله کنیم.
مریم ویس‌زاده، وکیل و رئیس مرکز ثبت اسلام‌هراسی استرالیا، گفت: وقایع ناشی از اسلام‌هراسی در استرالیا در حال افزایش است. مرکز ثبت اسلام‌هراسی برای پاسخ به این افزایش اسلام‌هراسی تأسیس شد که متأسفانه به یک مسئله عادی در فرهنگ عامه تبدیل شده است.
ویس زاده گفت: گرچه مسلمانان استرالیایی نسبت به عموم جامعه از تحصیلات خوبی برخوردار هستند، اما کمتر استخدام می‌شوند و میزان استخدام آن‌ها در شغل‌های تخصصی سطح بالا، کم و در شغل‌های سطح پایین، بیشتر است.
لیزا آنیز نیز گفت: تحقیقات نشان می‌دهد، زمانیکه مسلمانان استرالیایی نام خود را به نام‌های انگلیسی تغییر می‌دهند، احتمال پذیرفته شدنشان در مصاحبه‌های شغلی بیشتر می‌شود.
در این برنامه همچنین راهکارهایی برای مقابله با تبعیض شغلی از سوی کارفرمایان علیه مسلمانان ارائه شد که آموزش به استخدام‌کنندگان برای پرهیز از تعصبات فرهنگی، آموزش اهمیت پذیرش دیگر ادیان و پرهیز از کلیشه‌سازی علیه آنان و تبعیض و آزار و اذیت دیگران به‌خاطر دین و نژادشان و نیز تلاش برای پذیرش کارمندانی که دارای نمادهای دینی به‌ویژه حجاب هستند از آن جمله بود.
همچنین در این برنامه، طرح‌های جدیدی که برای افزایش پذیرش بیشتر مسلمانان انجام شده یا در دست اقدام است، معرفی شدند.

captcha