قناعت گنجی است که پایان ندارد
کد خبر: 3361874
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

قناعت گنجی است که پایان ندارد

گروه اجتماعی: امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه قناعت را باید از سیره و روش اهل بیت(ع) یاد گرفت گفت: ثروت گنج نیست، بلکه قناعت گنجی است که پایان ندارد.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: اینکه انسان در زندگی محتاج دیگران نباشد و به آن چه که دارد قناعت کند، گنجی محسوب می‌شود که ارزش آن از گنج ثروتمندان بالاتر است.
وی با بیان اینکه قناعت را باید از سیره و روش اهل بیت (ع) یاد گرفت، افزود: یک مسلمان باید به گونه‌ای در زندگی خود خرج کند که هیچ‌گاه محتاج دیگران نباشد و در عین حال از اسراف بپرهیزد و نعمت‌های خدا را به بهترین شکل ممکن مصرف کند.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه قناعت را می‌توان به معنای مدیریت صحیح مصرف واعتدال دانست، بیان کرد: ریشه برخی از مشکلات امروز جامعه به دلیل عدم مدیریت مصرف و یا همان نداشتن قناعت است که این خود به مصرف گرایی و تجملات دامن می‌زند.
حجت‌الاسلام رهبر با بیان اینکه قرآن کریم به پیغمبر اکرم(ص) می‌فرمایند « در زندگی خود نه خیلی ریخت و پاش کن که دستت خالی شود و نه آن قدر بخل بورز که دستت بسته شود»، خاطرنشان کرد: براساس آیات و روایات دینی، ثروت گنج نیست، بلکه قناعت گنجی است که پایان ندارد.
وی با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی، گفت: یکی از دستاوردهایی که از تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند حاصل شود، فرهنگ قناعت است؛ به گونه‌ای که به آنچه داریم راضی باشیم و با همت جمعی خودمان تلاش کنیم تا محتاج دیگران نشویم.
حجت‌الاسلام رهبر بیان کرد: اگر فرهنگ قناعت در زندگی مردم نهادینه شود، نه تنها اختلافات خانوادگی کم می‌شود، بلکه از میزان تجمل‌گرایی و زیاده‌خواهی‌ها نیز کاسته خواهد شد که این مهم آرامش روحی روانی مطلوبی را در جامعه به همراه خواهد داشت.

captcha