برگزاری نخستین دوره تثبیت محفوظات قرآنی در قطر
کد خبر: 3353216
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

برگزاری نخستین دوره تثبیت محفوظات قرآنی در قطر

گروه بین‌الملل: نخستین دوره تثبیت و بازنگری محفوظات قرآنی به همت بخش علوم قرآنی وابسته به اداره تبلیغات و ارشاد دینی وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه قطری «الرایه»، این دوره قرآنی در 11 مرکز آموزشی قرآن قطر و با مشارکت 600 قرآن‌آموز در حال برگزاری است.
«معاذ القاسمی»، رئیس شعبه آموزشی بخش علوم قرآن وزات اوقاف قطر در این باره گفت: این بخش با هدف جذب قرآن‌آموزان بیشتر، هر سال اقدام به بازنگری و توسعه برنامه‌های خود می‌کند.
وی افزود: تربیت نسلی آراسته به تعالیم و اخلاق قرآنی و نهادینه‌کردن آداب قرآنی در وجود آن‌ها و تعامل و ارتباط بیشتر قرآن‌آموزان با این کتاب الهی از اهدف برگزاری این دوره است.
«شیخ زکی عمر باحباره»، از مسئولان بخش علوم قرآن وزارت اوقاف قطر نیز در این باره گفت: بهبود عملکرد قرآن‌آموزان در حفظ محفوظات قرآنی و آماده‌کردن آن‌ها برای شرکت در آزمون‌های آینده از اهداف برگزاری این دوره است.
مراکز حفظ قرآن «الإمام الشاطبی، الإمام نافع، الدوری، الزبیر بن العوام، الفرقان، حمزة بن عبد المطلب، عاصم بن أبی النجود، عبد الرحمن بن جاسم، عبد العزیز بن جاسم، عبد الله بن عباس، کعب بن مالک» قطر از مراکزی است که نخستین دوره تثبیت محفوظات قرآنی در آن‌ها برگزار می‌شود.

captcha