عدالت‌محوری؛ مبنای حاکمیت دینی/ مبارزه با بدی‌ها علاوه بر حرف، عمل هم می‌خواهد
کد خبر: 2690607
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲

عدالت‌محوری؛ مبنای حاکمیت دینی/ مبارزه با بدی‌ها علاوه بر حرف، عمل هم می‌خواهد

گروه اجتماعی: مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی عدالت‌محوری را از محورهای حکومتی حضرت مهدی(عج) عنوان کرد و گفت: اگر در راستای تحقق حاکمیت دینی در جامعه تلاش می‌شود به آن دلیل است که حاکمیت دینی مبنایش عدالت‌محوری است.


حجت‌الاسلام محمدرضا خوشخو، مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، با بیان اینکه یاران امام زمان(عج) در راه تحقق آرمان‌های جهانی امام مهدی(عج) مشکلات و مسائل فراوانی را به‌جان می‌خرند، گفت: این افراد از سر اخلاص و تواضع عمل خویش را هیچ پنداشته و به‌دلیل هجوم سختی‌ها و تحمّل مشقت‌ها بر خداوند منت نمی‌گذارند.



وی انتظار فرج را مهمترین مؤلفه بیعت عملی شیعیان با امام زمان(عج) دانست و بیان کرد: کسانی خواهند توانست همراه او برای قطع ریشه‌های ستم و بی‌عدالتی استوار بمانند که خود از ظلم گریزان و خویشتن را از جور و ستم پیراسته کنند.



مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با بیان اینکه یاران حضرت مهدی(عج) نه‌تنها اهل قرائت قرآن هستند بلکه آن را در اعماق جانشان جریان بخشیده و با آن زندگی می‌کنند، درباره عصیان‌ستیزی یاران آن حضرت گفت: یاران ایشان حقیقتاً از آلودگی‌های مختلف پاک هستند به‌گونه‌ای که آن‌ها با قول و عمل خویش با بدی‌ها مبارزه می‌کنند.



خوشخو عدالت‌محوری را از محورهای حکومتی حضرت مهدی(عج) عنوان کرد و گفت: اگر در راستای تحقق حاکمیت دینی در جامعه تلاش می‌شود به آن دلیل است که حاکمیت دینی مبنایش عدالت‌محوری است.



وی با بیان اینکه تطبیق علایم آخرالزمان با حال حاضر و بیان شباهت‌های آخرالزمان با عصر کنونی امر درستی نیست، بیان کرد: باید زمینه‌های ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم کنیم.



مدیر بنیاد مهدویت خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از فرهنگ مهدوی مانع انحراف و کج‌روی انسان می‌شود، گفت: اگر کسی امام زمان خود را نشناخته و باور به حضور ایشان نداشته باشد به بیراهه می‌رود.



خوشخو با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) زمینه را برای غیبت منجی بشریت آماده‌سازی می‌کردند، یادآور شد: شناخت حقیقی مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سبب می‌شود که نهال انتظار در قلب انسان کاشته شود.

captcha