سازمان ملل حوادث تروريستی روز عاشورا در افغانستان را محكوم كرد
کد خبر: 2234676
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۸

سازمان ملل حوادث تروريستی روز عاشورا در افغانستان را محكوم كرد

گروه بين‌الملل: «بان كی‌مون» دبيركل سازمان ملل متحد و هيئت مأمور اين سازمان در افغانستان انفجارهای انتحاری كابل و مزار شريف را كه به كشته و مجروح شدن شمار زيادی از غيرنظاميان منجر شد، به شدت محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از شبكه اطلاع‌رسانی افغانستان(afghanpaper)، دبيركل سازمان ملل متحد انفجارهای انتحاری مختلف روز عاشورا در افغانستان را محكوم كرد.
سخنگوی سازمان ملل متحد اعلام كرد كه دبيركل اين سازمان، حوادث تروريستی افغانستان را به شدت محكوم و مراتب تسليت و همدردی خود را به خانواده قربانيان اعلام می‌كند.
بر اساس گزارش پايگاه اينترنتی سازمان ملل متحد، هيئت مأمور اين سازمان در افغانستان(يوناما) نيز با انشار بيانيه‌ای مشابه‌، حملات تروريستی روز سه‌شنبه، 15 آذرماه، را در افغانستان محكوم كرده است.
هيئت اعزامی سازمان ملل متحد به افغانستان در اين خصوص اعلام كرد كه چنين حملاتی به هيچ وجه قابل قبول نيستند و كسانی كه در پس اين وقايع قرار دارند، مسؤل خون كشته‌ها و مجروحين اين حوادث هستند و بايد در قبال آن پاسخگو باشند.
گفتنی است در پی حملات تروريستی در روز عاشورا حدود 60 نفر از عزاداران حسينی در دو شهر كابل و مزارشريف افغانستان به شهادت رسيدند.
captcha