دانشكده قرآن قرقيزستان؛ مركزی فعال در آسيای ميانه
کد خبر: 1950180
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۶

دانشكده قرآن قرقيزستان؛ مركزی فعال در آسيای ميانه

گروه فعاليت‌های قرآنی: دانشكده قرآن كريم از شعبه‌های دانشگاه اسلامی قرقيزستان است كه به عنوان مهم‌ترين مركز اسلامی در اين كشور در زمينه آموزش و تدريس قرآن و علوم قرآنی به دانشجويان آسيای ميانه فعاليت می‌كند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه قرقيزستان به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی rohama، اين دانشكده توسط اتحاديه جهانی جوانان مسلمان تأسيس و در ساختمان اسلامی «عائشه عجبه» در منطقه 12 بيشكك؛ پايتخت قرقيزستان واقع شده است.
مدير دفتر اتحاديه جهانی جوانان مسلمان در قرقيزستان در اين باره اظهار كرد: دانشكده قرآن قرقيزستان در زمينه آموزش علوم قرآن در اين كشوری كه 70 سال زير سلطه نظام كمونيست بوده، فعاليت جالب توجهی داشته است.
وی در ادامه افزود: در نخستين روزهای تأسيس دانشكده قرآن تنها 11 دانشجو به يادگيری علوم قرآن مشغول بودند، اما امروز اين تعداد رشد چشم‌گيری داشته است.
سعيد بيومی همچنين تصريح كرد: جامعه قرقيزستان به تأسيس چنين دانشكده‌هايی كه با هدف تدريس قرآن و علوم قرآنی و پرورش نسل‌هايی آشنا به كلام وحی فعاليت می‌كنند، نياز دارد.
بيومی در ادامه، پرورش حافظان قرآن آشنا به عقيده اسلامی صحيح و سيره نبوی، آماده‌كردن آنان برای تدريس قرآن در مراكز و مؤسسات قرآنی و تربيت امامان مساجد و خطبا را از مهم‌ترين اهداف دانشكده قرآن قرقيزستان عنوان كرد.
مدير دفتر اتحاديه جهانی جوانان مسلمان در قرقيزستان با اشاره به وضعيت مسلمانان اين كشور در زمان سلطه كمونيست‌ها، يادآور شد: در اين زمان سطح آگاهی مسلمانان از آموزه‌های اسلامی ضعيف بود و قرآن كريم تنها در مراسم سوگواری و ايام و مناسبت‌های اسلامی قرائت می‌شد.
وی در پايان تأكيد كرد: در زمان سلطه كمونيست‌ها حتی امامان مساجد از قرائت صحيح قرآن ناتوان بودند، اما امروز به فضل مراكز اسلامی به ويژه دانشكده قرآن وضعيت فرق كرده و آگاهی مسلمانان قرقيزستان نسبت به علوم و معارف اسلامی افزايش يافته است.
captcha