ديدگاه امام(ره) درباره فلسطين در سمينار اندونزی بررسی شد
کد خبر: 1935964
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۰

ديدگاه امام(ره) درباره فلسطين در سمينار اندونزی بررسی شد

گروه سياسی و اجتماعی: ديدگاه امام(ره) درباره فلسطين در سميناری به مناسبت سالگرد ارتحال بنيانگذار انقلاب اسلامی در دانشگاه اسلامی «ولی سونگو» اندونزی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در اين سمينار كه با همكاری مشترك رايزنی فرهنگی ايران در اندونزی، سازمان صدای فلسطين در اين كشور و دانشگاه اسلامی «ولی سونگو» برگزار شد، سخنرانان به بررسی ديدگاه‌های امام(ره) درباره فلسطين پرداختند.
«جميل» رئيس دانشگاه اسلامی «ولی سونگو» طی سخنانی در اين سمينار، امام خمينی(ره) را يكی از رهبران بزرگ جهان اسلام و شخصيت بی نظير قرن معاصر خواند كه توانست در قلوب ملت‌ها نفوذ كرده و آنان را به ارزش‌های اسلامی هدايت كند.
وی جامعيت و احاطه علمی امام خمينی(ره ) را در مسائل اسلامی، فلسفی و عرفانی دليل بينش و نگاه عميق وی بر مسائل جهان اسلام از جمله موضوع فلسطين خواند و بر ضرورت تمسك به ايده وحدت اسلامی به عنوان راه حل اساسی حل مشكلات فلسطين تاكيد كرد.
فياض؛ استاد دانشگاه تهران نيز طی سخنانی در اين سمينار با اشاره به تحولات جاری در فلسطين اشغالی و جنايات رژيم اشغالگر قدس، حكمت و عقلانيت اسلامی، اخلاق و عدالت را سه ركن اصلی بازگشت دوباره شكوه و عظمت اسلامی و حل و فصل مشكلات و چالش‌های جهان اسلام برشمرد و بر توجه و اهتمام جدی امام خمينی(ره) بر اين اصول تاكيد كرد.
الويری؛ استاد حوزه و دانشگاه ديگر سخنران ايرانی اين سمينار بود كه در سخنانش به تلاش امام خمينی(ره) برای توجه مسلمانان به موضوع فلسطين به عنوان وظيفه دينی همة آحاد امت بزرگ اسلامی نسبت به يكديگر و همچنين ضرورت تنوع بخشی به شيوه‌های مبارزه و زنده نگه داشتن مشعل مبارزه در راه احقاق حق فلسطينيان اشاره كرد.
«عبدالمهيا» رئيس دانشكده اصول الدين دانشگاه «ولی سونگوی» نيز با اشاره به موضوع«وحدت اسلامی و كاركردهای آن از ديدگاه امام خمينی (ره )» برخی ديدگاه‌های فقهی، كلامی و فلسفی امام خمينی(ره ) را برشمرد.
وی عدم درك صحيح جوامع اسلامی از يكديگر و تفرقه را عامل اصلی مشكلات كنونی جهان اسلام از جمله موضوع فلسطين خواند و اظهار اميدواری كرد كه انديشمند در جهان اسلام با تقويت هم‌انديشی و گفت‌وگوهای دينی و فرهنگی ميان خود، استراتژی مشخص و نتيجه‌بخشی را پيش روی رهبران جهان اسلام ارائه دهند.
captcha