مسجد سیدنی؛ مأمنی برای جوانان مسلمان استرالیایی
کد خبر: 1404269
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵

مسجد سیدنی؛ مأمنی برای جوانان مسلمان استرالیایی

گروه بین‌الملل: جامعه مسلمانان شهر «بلک تاون» در غرب سیدنی، درهای اولین مسجد خود را به روی مسلمانان و پیروان دیگر ادیان گشودند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «ABC»، مسجد بلک‌تاون، فرصتی برای جوانان مسلمان به وجود آورده تا مکان امنی را برای شنیده شدن و شرکت در فعالیت‌های گروهی و احساس تعلق پیدا کنند.
این مسجد همچنین مأمنی برای جوانان جویای اصلاح است تا با آنان مشاوره شود و به راه درست رهنمون شوند.
این مسجد روز شنبه با حضور بیش از 3 هزار نفر افتتاح شد.
در حالی که زمین این مسجد در سال 1998 خریداری شده بود، تکمیل آن به دلیل مشکلات مالی و مخالفت‌هایی که با ساخت آن صورت می‌گرفت، 15 سال به طول انجامید.
مسجد بلک‌تاون با گشودن درهای خود به روی پیروان ادیان و فرهنگ‌های مختلف، قرار است فضایی سالم و پویا را برای جوانان فراهم آورد.
این مسجد علاوه بر اینکه میزبان مراسم‌ عبادی مسلمانان خواهد بود، محلی برای برگزاری کلاس‌های دینی و برنامه‌های آموزشی برای جوانان نیز هست.
به گفته مسئولان مسجد بلک‌تاون، این مسجد پذیرای همه است، از زن و مرد، جوان و سالمند، مسلمان و غیرمسلمان، سیاه و سفید، همه اینجا محترم هستند.
مسلمانان بیش از 200 سال است که در سرزمین استرالیا سکونت دارند و حدود 2 درصد از جمعیت 20 میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند.
اسلام پس از مسیحیت دومین دین پرطرفدار این کشور است.

captcha