رفتار درمانی اولویت نخست در مشاوره است
کد خبر: 1380016
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
عضو شورای عالی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری:

رفتار درمانی اولویت نخست در مشاوره است

خبرنگاران افتخاری/ جلال بیطرفان: حجت‌الاسلام مستشاری با تأکید بر اینکه در مشاوره باید به جای راهکار، برنامه طولانی مدت ارائه شود، گفت: رفتار درمانی و آموزش حل مسأله اولویت نخست مشاوران در دنیای امروز است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا مستشاری، عضو شورای عالی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشستی صمیمی با مشاوران طرح ملی همسفر تا بهشت که در محل ستاد اجرایی همسفر تا بهشت برگزار شد، گفت: بیش از 70 درصد اختلافات زوجین ناشی از دخالت اطرافیان است.

وی اظهار کرد: مطابق آیه 30 سوره مبارکه روم، شخص اول زندگی هر فرد، همسر او است و بعد والدین؛ بر این اساس همسران نباید به دیگران اجازه دخالت در امور زندگی بدهند.

حجت‌الاسلام مستشاری در ادامه، بدبینی را از معضلات روانی جامعه عنوان و بیان کرد: مهمترین عامل بدبینی، کمبود محبت است.

این مشاور خانواده خطاب به مشاوران یادآور شد: در مشاوره باید به جای راهکار، برنامه طولانی مدت ارائه شود چنان که در دنیای امروز نیز رفتاردرمانی و نحوه حل مسأله آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به عبارت «لامؤثر فی الوجود إلاالله»، گفت: با توجه به این که در عالم هیچ مؤثری جز خدا وجود ندارد در همه امور از جمله مشاوره، به ارتباط خود و خدا توجه بسیار داشته باشیم.

captcha