مستند «چه کسی مرا کشت» از خراسان جنوبی به سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر راه یافت
کد خبر: 1357775
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۴
با موضوع زندگی شهید ناصری؛

مستند «چه کسی مرا کشت» از خراسان جنوبی به سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر راه یافت

گروه هنر: رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از راه یافتن فیلم مستند شهید ناصری با عنوان «چه کسی مرا کشت» به کارگردانی محمدحسن جعفریان به بخش مسابقه فیلم فجر خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، مهدی حبیبی، رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی شب گذشته، 21 دی در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس در نگارخانه بهمن بیرجند و در جمع خبرنگاران از راه یافتن فیلم مستند شهید ناصری با عنوان «چه کسی مرا کشت» به کارگردانی محمدحسن جعفریان به بخش مسابقه فیلم فجر خبر داد و گفت: این فیلم سرگذشت شهید‌محمد ناصری است که به کارگردانی مستندساز برجسته کشوری محمدحسن جعفریان ساخته شده است.



وی از برگزاری جشنواره شعر طنز استان در اسفند در بیرجند خبر داد و افزود: افتتاحیه این جشنواره در هفته آینده برگزار و اختتامیه آن در 15 اسفند برگزار می‌شود.



رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی هدف از این جشنواره را شناسایی شاعران طنز‌پرداز استان دانست و عنوان کرد: شاعران طن پرداز استان می‌توانند با موضوع معضلات اجتماعی از قبیل تورم، طلاق، اعتیاد و بیکاری و... اشعار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.



حبیبی گفت: در این جشنواره از یک شاعر پیشکسوت استان تقدیر و از سال آینده هر ماه یک شب به‌عنوان شب شعردر بیرجند مراسمی برگزار می‌شود.



وی در ادامه از جشنواره ابن‌حسام خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره که هر ساله با موضوعات مختلف برگزار می‌شود امسال با موضوع کتاب شعر آئینی برگزار می‌شود.



رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی عنوان کرد: این جشنواره به‌عنوان جایزه ادبی ابن‌حسام برگزار می‌شود و به سه نفر از کسانی‌که کتابشان در سال 91 و 92 ‌برتر شناخته شود جوایزی اهدا‌ می‌شود.



حبیبی با اشاره به جوایز جشنواره گفت: به نفر اول دو میلیون تومان، نفر دوم یک ونیم میلیون تومان و نفر سوم یک میلیون تومان وجه نقد اهدا می‌شود.



وی با اشاره به اینکه فراخون این جشنواره از هفته آینده توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: در این جشنواره یک اثر گرافیکی کتاب نیز تقدیر می‌شود.

captcha