افزایش موج اسلام‌هراسی در آمریکا در سایه جنگ علیه غزه
کد خبر: 4211241
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰

افزایش موج اسلام‌هراسی در آمریکا در سایه جنگ علیه غزه

تداوم جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه که با تبلیغات این رژیم همراه بوده است، به رشد اسلام‌هراسی در آمریکا منجر شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری اتحادیه جهان اسلام، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه پس از عملیات طوفان الاقصی در 7 اکتبر، اقدامات علیه مسلمانان و اعراب در ایالات متحده آمریکا تشدید شده است.

به گفته شورای روابط آمریکایی-اسلامی آمار و ارقام منتشر شده در این زمینه حاکی از این است که هزاران حادثه از جمله تهدید به مرگ، سرکوب آزادی‌ها، اخراج از کار و آزار و اذیت دانش‌آموزان و دانشجویان در تعدادی از دانشگاه‌ها و مدارس وجود دارد.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی در گزارش خود فاش کرد که در سال 2023 بالغ بر 8061 شکایت در سراسر کشور در ایالات متحده آمریکا دریافت کرده که بیشترین تعداد شکایت در 30 سال گذشته را به ثبت رسانده است.

گزارش  شورای روابط آمریکایی-اسلامیهمچنین حاکی از این است که نزدیک به نیمی از شکایات در سه ماه آخر سال گذشته گزارش شده که بر اساس این گزارش شاهد افزایش 56 درصدی اقدامات ضد مسلمانان بوده است.

این گزارش می‌افزاید که انگیزه اصلی این موج اسلام هراسی، تشدید خشونت بین فلسطین و رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر است.

در این گزارش آمده است که کارفرمایان، دانشگاه‌ها و مدارس از جمله عوامل و میدان‌های اصلی در سرکوب آزادی بیان کسانی هستند که به دنبال مخالفت علنی با نسل کشی در غزه و همچنین جلب توجهات به حقوق فلسطینیان بوده‌اند.

در میان شکایات دریافت شده از سوی  شورای روابط آمریکایی-اسلامیدر سال گذشته، 1201 شکایت از تبعیض شغلی، 688 شکایت از تبعیض در آموزش و 607 شکایت در مورد جرایم مبتنی بر نفرت‌پراکنی بوده است.

در این گزارش با ذکر مواردی از حملاتی که به مسلمانان آمریکا شده آمده است: آزار و اذیت مسلمانان در ایالات متحده به اقدامات فردی یا مؤسسات آموزشی محدود نمی‌شود، بلکه سازمان‌های امنیتی مانند اداره تحقیقات فدرال را نیز شامل می‌شود که اختیار اتخاذ تصمیماتی در این زمینه را دارد.

بر اساس گزارش شورای روابط آمریکایی – اسلامی، 98.3 درصد از اسامی مندرج در فهرست اداره تحقیقات فدرال که مرتبط با مباحث تروریستی است، مسلمان هستند.

انتهای پیام
captcha