استقبال ۳۵ هزار کرمانشاهی از پویش «زندگی با آیه‌ها»
کد خبر: 4210781
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۹

استقبال ۳۵ هزار کرمانشاهی از پویش «زندگی با آیه‌ها»

مدیر اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: شمار شرکت‌کنندگان در پویش معنوی «زندگی با آیه‌ها» طی ماه رمضان در این استان ۳۵ هزار نفر بوده که از ۲۰۰ برگزیده طرح در مراسمی که هفته آتی برگزار خواهد شد، تجلیل می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوذر قوره‌جیلی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه

حجت‌الاسلام ابوذر قوره‌جیلی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به اجرای پویش «زندگی با آیه‌ها»، اظهار کرد: هدف از برگزاری طرح تحقق جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌ سازی قرآنی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآن به باورها، اندیشه‌ها و رفتار‌های عملی در بین مردم است که از ابتدای ماه رمضان در استان کرمانشاه آغاز شد و تا پایان این ماه ادامه داشت.

وی افزود: «زندگی با آیه‌ها» یکی از طرح‌های ملی قرآنی بود که در ایام ماه مبارک رمضان در سراسر کشور و در استان کرمانشاه به اجرا در آمد و مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت: در راستای اجرای این طرح ملی، اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اقدام به برگزاری مسابقه پیامکی کرد که روزانه با طرح یک سؤال چهارجوابی زمینه مشارکت افراد زیادی را فراهم آورد به طوری که ۳۵ هزار نفر در این پویش قرآنی حضور یافتند.

وی ادامه داد: براساس ارزیابی انجام شده بیش از ۱۶۰ هزار پیامک در راستای اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در کرمانشاه دریافت شده است.

حجت‌الاسلام قوره‌جیلی تصریح کرد: از ۲۰۰ نفر از برگزیدگان مسابقه پیامکی طی مراسمی که هفته آتی برگزار خواهد شد، تجلیل می‌شود.

وی یادآور شد: عده‌ای در استان از طریق شرکت در جلسات «مسطورا» در خانه‌ها، مؤسسات و مساجد قرآنی استان در این طرح ملی شرکت داشتند که بر این اساس زمینه‌ساز حضور افراد بسیاری به سمت فعالیت‌های قرآنی را فراهم آورد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کرمانشاه از برگزاری آزمون نهایی طرح نیز خبر داد و گفت: آزمون نهایی نهضت ملی زندگی با آیه‌ها به شیوه مجازی برگزار می‌شود و به افرادی که نمره قبولی کسب کنند گواهی معتبر حفظ ارائه خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این آزمون شامل ۳۰ سؤال از حفظ و ترجمه آیات «زندگی با آیه‌ها» است و به افرادی که حداقل به ۲۰ سؤال پاسخ صحیح بدهند گواهی قبولی از سوی سازمان دارالقرآن کریم اعطاء خواهد شد و مهلت زمان شرکت در آزمون پایان فروردین‌ماه جاری است و علاقه‌مندان برای دریافت منابع و چگونگی شرکت در آزمون طرح می‌توانند به سایت https://zendegibaayeha.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha