لزوم ایجاد زمینه‌های بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان جهاددانشگاهی + فیلم
کد خبر: 4210761
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
مسلمی‌نائینی مطرح کرد

لزوم ایجاد زمینه‌های بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان جهاددانشگاهی + فیلم

رئیس جهاددانشگاهی گفت: هریک از پیشکسوتان جهاددانشگاهی، موتور محرک و پله‌ای برای ترقی این نهاد هستند؛ باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا پیشکسوتان بتوانند تجربه خود را به همکاران نسل جدید جهادی انتقال دهند.

حسن مسلمی نائینیحسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی در گفت‌و‌گو با ایکنا، به موضوع تکریم پیشکسوتان این نهاد انقلابی و تمهیدات جهاددانشگاهی برای این قشر از همکاران اشاره و اظهار کرد: اصل قدردانی و تکریم از پیشکسوتان و سالمندان در باورهای دینی و اعتقادات اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است، به همین دلیل جهاددانشگاهی نیز به دنبال تکریم و احترام بیش از پیش پیشکسوتان نهاد خود است.

وی افزود: همکارانی که امروز در مجموعه جهاددانشگاهی فعالیت می‌کنند با مشاهده برنامه‌های ویژه تکریم پیشکسوتان، آینده خود را تصور و مشاهده می‌کنند که روزهای کاری خوبی را توأم با احترام و همراهی نهاد مربوط به خود خواهند داشت و همین مسئله باعث می‌شود تا فعالیت خود را با انگیزه بیشتر و بهتر انجام دهند. 

مسلمی‌نائینی بیان کرد: پیشکسوتان جهاددانشگاهی تجربه بسیار فراوانی دارند و حیف است که از این تجربه استفاده نشود. تجربه ایشان می‌تواند اطلاعت زیادی را در اختیار مدیران و کارکنان مجموعه جهاد قرار دهد. باید زمینه‌ای را فراهم کنیم تا پیشکسوتان بتوانند تجربه خود را به همکاران خود در این نهاد انقلابی انتقال دهند. 

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه تجربه پیشکسوتان اجازه نمی‌دهد تا فعالیت‌ها را از صفر آغاز کنیم، گفت: باید هر کدام از پیشکسوتان جهاد را به عنوان موتور محرک و پله‌ای برای ترقی جهاد درنظر گرفته و از تجربیات و ظرفیت فراوان ایشان به نحو احسن استفاده کنیم.

مسلمی‌نائینی اظهار کرد: جهاددانشگاهی برنامه‌های متعددی را برای پیشکسوتان و بازنشستگان خود در نظر دارد. امروز بازنشستگان و پیشکسوتان جهاددانشگاهی به علت وضعیت نامساعد بودجه‌ای با مشکلات فراوانی مواجه هستند و به همین دلیل تلاش داریم تا برنامه‌های متعددی را برای ایشان اجرا کنیم. 

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها که در اولویت قرار داشت، فعال‌سازی کانون بازنشستگان جهاددانشگاهی بود که این برنامه امرزو به خوبی انجام شده است. همچنین، جهاددانشگاهی حمایت مالی 400 میلیون تومانی از کانون داشت که این مبلغ در بانک سپرده‌گذاری شده و به پشتوانه آن وام‌های خوبی در اختیار بازنشستگان قرار گرفته است. 

رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: در حوزه درمان نیز باید به دقت و به سرعت به فکر درمان پیشکسوتان و بازنشستگان باشیم؛ چراکه در زمان سالمندی و افزایش سن، احتمال افزایش بیماری برای سالخوردگان و بازنشستگان بیشتر می‌شود. در این زمینه تخفیف 50 درصدی برای بازنشستگان درنظر گرفته شد تا ایشان نیز مانند شاغلان جهاد بتوانند از این حمایت‌ها استفاده کنند.

مسلمی‌نائینی بیان کرد: در حوزه تفریحی و سیاحتی و زیارتی نیز برنامه‌های ویژه‌ای برای پیشکسوتان در نظر گرفته شده و درصدد هستیم خدماتی که به شاغلان جهاددانشگاهی اعطا می‌شود، در اختیار بازنشستگان و پیشکسوتان نیز قرار گیرد. تلاش می‌کنیم میزان برگزاری جلسات با پیشکسوتان را افزایش دهیم تا احساس کنند از ظرفیت ایشان به خوبی استفاده می‌شود و می‌توانند تجارب خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

انتهای پیام
captcha