97 درصد زائران حج درسیستان‌وبلوچستان معاینه شدند
کد خبر: 4210725
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۴
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان:

97 درصد زائران حج درسیستان‌وبلوچستان معاینه شدند

سیدمحمدمهدی سجادی از انجام مراحل پایانی معاینات پیش از اعزام حجاج خبر داد و گفت: تاکنون ۹۷درصد زائران برای اعزام تعیین تکلیف شدند.

معاینات پزشکیبه گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، سیدمحمدمهدی سجادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان گفت: با نزدیک شدن به موسم حج تمتع، معاینات پزشکی حجاج (پیش از اعزام زائران) در ۶ شهرستان و در قالب ۱۵ کاروان با حضور سه پزشک در دستور کار این جمعیت قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا در یک‌ماه گذشته معاینات اولیه یک‌هزار و ۷۵۵ نفر زائر اعزامی سیستان‌وبلوچستان انجام شده و لیست اسامی در سامانه پزشکی حج و زیارت ثبت شد، زائرانی که مشکل حادی نداشته باشند و سلامت آن‌ها جهت تشرف به حج احراز شود در سامانه پزشکی حج و زیارت تایید می‌شود و برای ادامه مراحل ثبت نام به کاروان‌ها معرفی خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان‌وبلوچستان توصیه کرد: زائرانی که نیاز به مصرف دارو دارند، اقدام به تامین داروهای مورد نیاز سفر کنند و از زمان معاینات تا پایان سفر مراقبت‌های لازم را تحت نظر پزشک معاین و پزشک کاروان داشته باشند،‌ در خصوص واکسیناسیون هم، مقدمات آن در حال انجام است و به محض ارسال واکسن به استان و دریافت دُزهای مورد نیاز آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
captcha