«زندگی با آیه‌ها» به گفتمانی در بین مردم تبدیل شده است
کد خبر: 4209957
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۸
مدیر مرکز رسانه انقلاب اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری:

«زندگی با آیه‌ها» به گفتمانی در بین مردم تبدیل شده است

سجاد محمدی فارسانی با تأکید بر اینکه پیام طرح «زندگی با آیه‌ها» حقیقتاً به یک گفتمان تبدیل شد، گفت: این طرح شرکت‌کنندگانی از مناطق صعب‌العبور و روستاهای دوردست استان داشت و زندگی با آیه‌ها به صورت فراگیر در بین مردم به یک گفتمان تبدیل شد.

زندگی با آیه‌ ها

سجاد محمدی فارسانی، مدیر مرکز رسانه انقلاب اداره‌کل تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در تبیین فرآیند اجرای موفقیت‌آمیز طرح ملی «مسطورا» یا سطر سطر «زندگی با آیه‌ها» ویژه ماه مبارک رمضان و قرارگیری چهارمحال و بختیاری در رتبه اول مشارکت در این طرح قرآنی، اظهار کرد: با پایان ماه مبارک، بخش اول عملیات مسطورا به پایان رسید و بخش دوم این طرح بلافاصله آغاز شده است که مخاطبان در سراسر استان می‌توانند با ثبت‌نام در مسابقه زندگی با آیه‌ها در ادامه این طرح قرآنی با ما همراه باشند و علاوه بر بهره‌مندی از نورانیت کلام وحی، از امتیازات و هدایای پیش‌بینی شده بهره‌مند شوند.

وی با ذکر اینکه تمهیدات عملیاتی‌سازی طرح ملی مسطورا از یکی دو ماه پیش از آغاز ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شد، ادامه داد: جلسات هماهنگی اجرای این طرح با اقشار مختلف فعالان فرهنگی و قرآنی استان و نیز دستگاه‌های همسو برگزار شد، هماهنگی‌های لازم درون‌سازمانی و نیز هماهنگی با مؤسسات و خانه‌های قرآن، مجموعه‌های مردمی، اهالی رسانه و فضای مجازی و ... نیز در دستور کار قرار گرفت و عزم‌ها برای اجرایی‌شدن این طرح ملی جزم شد تا فضای استان در ماه ضیافت الهی متفاوت از قبل باشد و یک فضای قرآنی شکل بگیرد.


بیشتر بخوانید 


محمدی با بیان اینکه هدف از طرح مسطورا ایجاد بستری برای آحاد جامعه است تا با مصحف شریف انس بگیرند و زندگی کنند، بیان کرد: همه ما به قرآن به‌عنوان کتاب مقدس و آسمانی احترام خاصی قائل هستیم اما بسیاری از ما شاید به‌عنوان کتاب زندگی به آن توجه و آشنایی نداریم و از دستورالعمل کلام وحی برای زندگی بهره نمی‌بریم. مسطورا زمینه‌ای را فراهم ساخت تا اقشار مختلف مردم توجه و دقت خود را در ایام ماه مبارک رمضان به ۳۰ آیه پرکاربرد ناظر بر موضوعات و مسائل مختلف اجتماعی و اعتقادی و ... برگرفته از گفتمان امامین انقلاب معطوف کنند. 

هم‌افزایی عمومی برای زندگی با آیه‌ها 

این فعال فرهنگی استان افزود: تلاش شد تا همه ظرفیت‌ها را پای کار بیاوریم که از جمله تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری بود که شهرداری‌های استان و به‌طور ویژه سازمان فرهنگی شهرداری شهرکرد پای کار آمدند. در شهرکرد ۴۰ بوم تبلیغاتی در میادین و معابر پرتردد و ۱۰ بنر در بیلبوردها نصب شد، در دیگر شهرها نیز با پیگیری رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی ۶۰ بیلبورد تبلیغاتی در شهرها به موضوع زندگی با آیه‌ها اختصاص یافت. 

محمدی ادامه داد: صدا و سیما نیز خوشبختانه با تعامل خوبی که داشت، چندین برنامه روزانه به موضوع زندگی با آیه‌ها اختصاص داد. از جمله در وقت سحر، برنامه‌ای با عنوان زندگی با آیه‌ها با بیانات نماینده ولی‌ فقیه در استان در خصوص آیه منتخب روز تولید و در ۳۰ روز ماه رمضان پخش شد. از دیگر برنامه‌های صدا و سیما طرح سؤال و اعلام برندگان روزانه بود، همچنین رادیوی استانی نیز محتواها و تولیدات استانی و ملی این طرح قرآنی را در چندین نوبت در روز پخش می‌کرد.

وی بهره‌گیری از ظرفیت تمامی خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و مطبوعات استان را نیز یادآور شد و توضیح داد: در این راستا جا دارد در کنار دیگر مجموعه‌ها، از خبرگزاری ایکنا که هم بستر فضای مجازی و هم سایت را کامل به این موضوع اختصاص داد، قدردانی کنیم.

محمدی با اعلام اینکه به مدد این تلاش‌ها استان چهارمحال و بختیاری رتبه اول مشارکت مردم در طرح زندگی با آیه‌ها را متناسب با جمعیت کسب کرد، گفت: در طول اجرای این طرح در ایام ماه رمضان در مجموع، ۱۳۲ هزار پیامک به سامانه طرح زندگی با آیه‌ها ارسال شد که روزانه پنج برنده اعلام می‌شد و برندگان جوایز را دریافت می‌کردند.

مسئول مرکز رسانه انقلاب اسلامی استان با تأکید بر اینکه پیام طرح زندگی با آیه‌ها حقیقتاً به یک گفتمان تبدیل شد و به دست مردم در دورترین مناطق استان رسید، افزود: این طرح شرکت‌کنندگانی از مناطق صعب‌العبور و روستاهای دوردست استان داشت و نشان داد که زندگی با آیه‌ها به صورت فراگیر در بین مردم به یک گفتمان تبدیل شد. 

همکاری ۶۰۰ مبلغ در طرح زندگی با آیه‌ها 

محمدی در خصوص عوامل دستیابی به این دستاوردها در اجرای طرح زندگی با آیه‌ها، بیان کرد: به‌نظرم عامل اول این بود که از ظرفیت ۶۰۰ مبلغ بانو و آقا در عملیات ماه مبارک رمضان در شهرستان‌ها استفاده کردیم و پیش از آغاز ماه مبارک، طی جلسه‌ای با این مبلغان طرح برای آنان تشریح و اهداف و افق‌های آن تبیین شد، همچنین محتوای طرح در اختیار آنان قرار گرفت که پای کار آمدند و همکاری کردند. 

وی ادامه داد: عامل دوم، بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در جای‌جای استان بود که با مدیران این مراکز نیز جلساتی برگزار شد و کتاب و محصولات طرح در اختیارشان قرار گرفت که همگی مانند همیشه نهایت همکاری را داشتند و تمام‌قد پای کار آمدند. تعداد بسیاری از برندگان روزانه مسابقه زندگی با آیه‌ها از قرآن‌آموزان این مراکز مردم‌نهاد بودند.

محمدی تأکید کرد: شناسایی شبکه گسترده فضای مجازی در مناطق مختلف استان و ارتباط‌گیری با مدیران و متولیان کانال‌ها و گروه‌های محلی را از دیگر عوامل مهم فراگیر‌شدن طرح زندگی با آیه‌ها در چهارمحال و بختیاری می‌دانم با این توضیح که بسترهای مجازی قابل توجهی در روستاها و شهرهای مختلف استان فعال هستند که بالغ بر ۲۰۰ کانال محلی پای کار مسطورا آمدند و به برکت این طرح قرآنی توانستیم این شبکه گسترده را شناسایی کرده و همدلی و همکاری خوبی را شکل بدهیم. 

وی بیان کرد: علاوه بر محتوای گسترده طرح زندگی با آیه‌ها که در ستاد مرکزی تولید شد و در دسترس مردم قرار گرفت، مرکز رسانه انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز اقدام به تولید محتوا با بهره‌گیری از ظرفیت بومی استان کرد که در این راستا، یک کلیپ چند دقیقه‌ای از تلاوت آیه منتخب روز توسط قاریان نوجوان و بیان تفسیر کوتاه توسط اساتید و مدرسان حوزه علمیه استان در استودیوی ضبط ما تولید و منتشر شد؛ همچنین طرح ابتکاری رادیو مسطورا به‌صورت روزانه تولید و علاوه بر پخش از رادیوی استانی به‌صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شد.

مسئول مرکز رسانه انقلاب اسلامی استان در پایان گفت: دور دوم طرح ملی زندگی با آیه‌ها با ثبت‌نام از مخاطبان برای حفظ آیات آغاز شده است، دور دوم مسابقه زندگی با آیه‌ها در ۲ مرحله شهرستانی و استانی برگزار می‌شود و برگزیدگان از جوایز ارزشمند و نیز اردوی زیارتی مشهد مقدس بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha