جمع‌آوری زکات فطریه گلستانی‌ها در 1700پایگاه
کد خبر: 4209290
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷

جمع‌آوری زکات فطریه گلستانی‌ها در 1700پایگاه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان در خصوص نحوه جمع‌آوری زکات فطره در این استان گفت: شورای زکات گلستان با ساماندهی یک هزار و 700 پایگاه در محل برگزاری نماز عید فطر، زکات فطره شهروندان را جمع‌آوری می‌کنند.

عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، جلسه شورای زکات استان گلستان امروز، 19 فروردین ماه با ریاست نماینده ولی فقیه در استان گلستان و مسئولان استانی و شهرستانی در بیت‌الزهرا(س) گرگان برگزار شد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه استان گلستان، ظرفیت بالایی در حوزه زکات دارد، گفت: در زکات فطریه مردم به نوبه خود اقدام کرده‌اند؛ اگر کسی زکات فطریه خود را به نهادهای حمایتی می‌دهد، باید با میل و رغبت باشد.

عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان، با بیان اینکه امسال هزار و ۷۰۰ پایگاه در روستاها و شهرهای گلستان آماده جمع‌آوری زکات هستند، گفت: با همکاری مجموعه اقتصادی وزارت کشور و اداره غله در سطح کشور بیش از دو هزار و ۵۰۰ نانوایی استان گلستان با استفاده دستگاه‌های پوز امکان دریافت زکات فطریه و کفاره را داشته و آماده اجرای پویش نذر نان هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 35 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شد، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود این رقم در سال جاری به بیش از ۴۵ میلیارد تومان برسد.

بابایی با تأکید بر اینکه زکات جمع‌آوری شده طی ۲۴ ساعت در بین بیماران نیازمند سرطانی، بیماران خاص و ایتام توزیع می‌شود، ادامه داد: مردم در زمان پرداخت زکات توجه داشته باشند به مؤسسات، افراد حقیقی و حقوقی مراجعه کنند و فضا را برای افراد سودجو آماده نکنند.

وی از برگزاری طرح «هم مسیر بهشتیان» با همکاری آموزش و پرورش استان گلستان خبر داد و گفت: در این طرح ۲۰ هزار پاکت در بین دانش‌آموزان گلستانی توزیع شد تا با همکاری خانواده‌های خود زکات را تحویل امداد دهند و برای روز معلم از بین این تعداد دانش‌آموزی که پاکت توزیع شد، بین ۱۴ نفر قرعه کشی و جوایزی اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha