آمادگی ۱۷۰۰ پایگاه کمیته امداد همدان برای جمع‌آوری زکات فطره
کد خبر: 4209211
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹

آمادگی ۱۷۰۰ پایگاه کمیته امداد همدان برای جمع‌آوری زکات فطره

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان از آمادگی یک هزار و 700 پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطره در سطح استان خبر داد.

محمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدانمحمدرسول شیخی‌زاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: کمیته امداد همدان به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات استان، با فراهم کردن زیرساخت‌های الکترونیکی و با ایجاد یک هزار و 700 پایگاه در مکان‌های اقامه نماز عید فطر، میادین اصلی شهر، دفاتر امداد و مراکز نیکوکاری آماده جمع‌آوری فطریه هم‌استانی‌های عزیز است.

وی تأکید کرد: همشهریان می‌توانند کد #۵*۰8۱*۸۸۷۷* را به‌وسیله تلفن‌های همراه شماره‌گیری کرده و فطریه خود را پرداخت کنند. شماره کارت ۶0۳7997950161456 برای پرداخت فطریه عام، شماره کارت  6037997950067885 برای پرداخت فطریه سادات، شماره کارت 6037997950076159 برای پرداخت کفاره غیرعمد و شماره کارت 6037997950084427 برای پرداخت کفاره عمد در نظر گرفته شده تا همشهریان عزیز به راحتی بتوانند فطریه و کفاره خود را پرداخت کنند.

شیخی‌زاده با بیان اینکه نماز عید فطر در نقاط مشخص شده از سوی ستاد برگزاری نماز اقامه خواهد شد، افزود: در این مکان‌ها صندوق‌های جمع‌آوری فطریه با آرم و نشان «دبیرخانه شورای زکات استان» مستقر خواهد بود و در تمام این پایگاه‌ها دستگاه کارتخوان نیز برای دریافت فطریه در اختیار نمازگزاران عزیز قرار داده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با تشریح حساسیت این نهاد به رعایت اصول و موازین شرعی دریافت و هزینه‌کرد فطریه ادامه داد: زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان، به حساب نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی واریز خواهد شد. میزان زکات فطره برای هر نفر براساس سه کیلوگرم از قوت غالب که براساس نظر مراجع محترم تقلید از مبلغ  65 هزار تومان تا 180 هزار تومان تعیین شده است.

وی تأکید کرد: براساس مصوبات شورای زکات استان مقرر شد جمع‌آوری زکات فطره توسط صندوق‌هایی که دارای آرم دبیرخانه شورای زکات است صورت پذیرد و صندوق‌ها و افرادی که به‌صورت متفرقه و خارج از چارچوب شورای زکات استان نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام می‌کنند، توسط نیروی انتظامی جمع‌آوری می‌شوند. ضمن اینکه انتشار هرگونه شماره‌ حساب بانکی غیر از شماره‌ حساب شورای زکات در فضای مجازی ممنوع بوده و همانند سال‌های قبل، توسط مراجع قضایی با متخلفان برخورد خواهد شد.

شیخی‌زاده گفت: همچنین مراکز خیریه نیز مجاز خواهند بود با هماهنگی و اخذ مجوز از دبیر خانه شورای زکات در محل خیریه، نسبت به دریافت فطریه اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha