رژیم صهیونیستی با تنفس مصنوعی آمریکا زنده است
کد خبر: 4208684
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
سرلشکر سلامی:

رژیم صهیونیستی با تنفس مصنوعی آمریکا زنده است

فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی مراسم روز جهانی قدس با تسلیت و تبریک شهادت 7 شهید راه قدس گفت: رژیم صهیونیستی با تنفس مصنوعی آمریکا زنده است و در اتاق مراقبت‌های ویژه امنیتی و سیاسی آمریکا در حال تنفس است. هرگاه این دستگاه تنفس مصنوعی غرب از بینی رژیم صهیونیستی برداشته شود، او فرو خواهد ریخت و فروریختن آن هم نزدیک است.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم راهپیمایی روز قدس و پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز 17 فروردین تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات تمامی نمازگزاران صائم در این ایام و لیالی باقی مانده از ماه مبارک رمضان، گفت: امروز، روز قدس متفاوتی از ایام قدس سال های دور و نزدیک است. روزی که با ابتکار و اعجاز ذهنی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت روح الله به عنوان روز نقطه تمرکز جهان بر موضوع فلسطین نامگذاری شده است. 

وی ادامه داد: ما امروز، شاهد بدرقه آسمانی ملت بزرگ ایران از هفت ستاره درخشان و پرفروغی هستیم که در سرزمین مبارک پیرامون مسجد الاقصی به دست رژیم صهیونیستی مظلومانه به شهادت رسیدند و صورت آسمانی و فلکی زیبایی شهادت جدیدی را در سپهر افتخارات امت اسلام و ملت بزرگ و عزیز ایران ترسیم کردند.

سلامی بیان کرد: مسافران قدس، امروز و در این لحظات مقدس بر روی دستان مردمان در حال عروج به عرش اعلی هستند تا در جوار رحمت واسعه الهی روزی خوار شوند. امروز ما پیکر مجاهدان بزرگی را در دست داریم. سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی که ما او را علی صدا می زدیم یک مجاهد پرافتخار، اهل وعده صادق، اهل ذکر، اهل اقامه نماز، ایتای زکات، امر به معروف و نهی از منکر بود. شخصیتی که از چهل و سه سال پیش تا کنون، لباس جهاد را از تن به در نیاورد زیرا او معتقد بود امیر مومنان (ع) فرمود «اگر قومی لباس جهاد را از تن به در کنند، خداوند بر آنها لباس ذلت می پوشاند».

وی بیان کرد: سرلشکر شهید زاهدی، همرزم شهید احمد کاظمی و سپهبد شهید قاسم سلیمانی و فرمانده شجاع لشکر 14 امام حسین(ع) و تیپ قمر بنی هاشم در دوران دفاع مقدس، یک اسطوره جاودان بود که بعد از خاتمه دفاع مقدس چندین سال به همراه فرمانده جاودانه جبهه های مقاومت سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی در لبنان و سوریه برای ساخت قدرتی عظیم در مقابل صهیونیست ها مجاهدت کرد. 

وی تصریح کرد: او انسانی وارسته و بیزار از دیده شدن و خودنمایی بود. او بسیار انسان ساخته شده و مسلط و متقی، مؤمن، مجاهد، جانباز بود. توصیف شخصیت این انسان ناشناخته که امروز اهل آسمان بهتر از اهل زمین می شناسند کار دشواری است و او در کنار جوانان شهیدی که در آن فضای دفاع از حرم شهید شدند، خط سیر یک استقامت عظیم را به همه ما نشان داده است. 

فرمانده‌ کل سپاه اظهار کرد: او هرگز نمی ترسید و مشتاق شهادت بود. مثل انسان تشنه ای که دنبال آب می گردد، شهادت در راه خدا را بر هر چیز دیگری ترجیح می داد. او جز آن زنجیره شهیدانی بود که از اینجا هجرت کردند تا در شرق مدیترانه از آبروی مسلمانان و امنیت و اعتبارشان دفاع کنند؛ شهیدان همدانی، الله دادی، شاطری، سیدرضی، شهیدانی که در لبنان و سوریه نماد حمایت ما از مظلمومان و مستضعفان بودند، علی امتداد این نسل فداکار بود. 

وی اضافه کرد: اما شهیدان دیگری مانند شهید سرلشکر پاسدار محمدهادی حاج رحیمی، یک شهید گمنام، بیزار از شناخته شدن، نجیب، توانا بود که او هم شاید ده ها سال در جبهه مقاومت زندگی کرد، او هم نسل شهیدان بزرگی چون سفیر شهید در یمن سردار حاج حسن ایرلو بود که اینها آن استقامت مثال زدنی را حمایت کردند و شهیدان جوانی که در کنار آنها بودند تا منطق مبارزه و راه و رسم جهاد و شهادت را بیاموزند و مشق جهاد کنند تا بلاد اسلامی و امنیت ایران بزرگ را در پرتو این مجاهدت تضمین و تثبیت کنند؛ شهیدان صالحی روزبهانی، محسن صداقت، جلالتی، آقابابایی، امان اللهی.

سلامی اضافه کرد: درود خداوند بر شهیدان سپاه که دیروز در مقابله با گروه‌های شرور حمایت شده از سوی سرویس‌های جاسوسی دشمنان توانستند زیباترین نقش مقاومت و دفاع شجاعانه را در جنوب شرق کشور با روح دل‌انگیز و شهادت و جهاد رقم بزنند و اجازه ندهند هیچ کدام از این اشرار سر سالم ببرند و آنها را تماما با اقتدار خویش به درک واصل کردند. بر این شهیدان سرافراز درود می‌فرستیم و بر خانواده‌های آنها و بازماندگان این نسل، صبر و اجر صبر مسئلت داریم.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی خنجری است که نظام مزدور و شیطانی انگلیس از 75 سال پیش آن را در پهلوی پیکره امت اسلام فرو کرده است و بعد از آن آمریکای جنایتکار این رژیم را به عنوان سرپل سیاسی، امنیتی و جغرافیایی در منطقه جهان اسلام تقویت کرده است تا اهرمی برای مهار و تنظیم سیاست‌های جهان اسلامی و اقدامات جنایتکارانه و استعمارگرانه آمریکای جنایتکار باشد.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: از آن تاریخ ننگین که رژیم صهیونیستی به عنوان موجود تصنعی و ذلیل مورد حمایت‌های غرب به ویژه آمریکا و انگلیس قرار گرفت، جنایت‌های بی‌شماری بر این سرزمین روا داشته و امنیت و شب و روز خوش و آرامش را از ملت فلسطین و از بخشهای دیگر سرزمین‌های اسلامی و عربی گرفته است. جنگ‌های 1948، 1956 و 1967 و 1973 تا پیش از انقلاب اسلامی مجموعا نبردهایی بود که آمریکا و انگلیس و فرانسه با میدان داری رژیم صهیونیستی در این سرزمین و منطقه انجام دادند.

سلامی به آواره کردن یک ملت ریشه دار در روی زمین به نام فلسطین اشاره کرد و گفت: جنایت‌های کفر قاسم، روستای قانا، جنایت‌های مربوط به تهاجمات 33 روزه در لبنان و جنگ‌های 51 روزه و 22 روزه، همه اینها نمادهای کاملا واضحی است از اینکه این سم مهلک که توسط آمریکا بر پیکر جهان اسلام، تزریق شده است همچنان در پی قتل عام مسلمانان است.

وی افزود: آمریکای فاقد عقل سیاسی برای حفظ و بقای این رژیم بی‌ریشه که فروپاشی آن از هر جهت بسیار شدنی و ممکن و به فضل الهی نزدیک است، هزینه‌های سنگین سیاسی، اقتصادی و امنیتی فراوانی متحمل شده است. امروز، جنایت‌های رژیم صهیونیستی که توسط آمریکا حمایت می‌شود، آمریکا را در مرکز نفرت جهانی به ویژه جهان اسلام قرار داده است.

سلامی بیان کرد: شخصیت سیاسی آمریکا و حمایت‌های لجستیکی او از رژیم صهیونیستی و وتو کردن تمام قطعنعامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و دیگر حمایت‌ها از رژیم صهیونیستی برای تداوم سلطه بر جهان اسلام، امروز شخصیت اخلاقی و سیاسی آمریکا را در تمام منطقه و جهان رو به زوال برده و آمریکا مجبور شده نقطه تمرکز خود را از اقتصاد بر امنیت در شرق مدیترانه قرار دهد و زوال او از این منظر شتاب گرفته است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با تنفس مصنوعی آمریکا زنده است و در اتاق مراقبت‌های ویژه امنیتی و سیاسی آمریکا در حال تنفس است، تصریح کرد: هرگاه این دستگاه تنفس مصنوعی غرب از بینی رژیم صهیونیستی برداشته شود، او به حیات نباتی دچار می شود و فرو خواهد ریخت و فروریختن آن هم نزدیک است و دور نیست.

فرمانده‌ کل سپاه اظهار کرد: شما به صحنه‌‌ها نگاه کنید؛ قبلا رژیم صهیونیستی در جنگ‌‌ها با ارتش‌‌های بزرگ عربی با تکیه بر غرب توانسته بود بخش‌‌هایی از سرزمین فلسطین را در سال‌‌های 1948، 1967، بلندی‌‌های جولان، صحرای سینا و کرانه باختری رود اردن تصرف کند اما رژیم غاصب صهیونیستی امروز در باریکه‌‌ای بین مرگ و زندگی قرار گرفته است. تمام تلاش رژیم صهیونیستی این است که میدان جنگ را از فضای سیاسی و اجتماعی منفک کند اما چنین چیزی ممکن نیست.

وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی می خواهد در یک باریکه در میان دنیایی از بغض و کینه فشرده در سینه مسلمانان حیات سیاسی امن و مطمئن داشته باشد. شرارت‌‌های رژیم صهیونیستی نشان از غلط بودن دستگاه محاسباتی این رژیم در مواجهه با مسلمان دارد. این اشتباه در محاسبه رژیم صهیونیستی درباره آمریکا نیز رخ داده است. آنها فکر می‌‌کنند هرچه با مسلمانان بجنگند و آنها را آواره کنند و محاصره کنند، بهتر می‌‌توانند به تثبیت موقعیت سیاسی، اجتماعی، جغرافیایی و امنیتی خود ادامه دهند اما قضیه عکس این رؤیا است؛ این فقط یک آرزو است.

سلامی تصریح کرد: امروز به جهان و فلسطین نگاه کنید. جغرافیای غزه کوچک است اما جغرافیای سیاسی آن وسعت جهانی پیدا کرده است. افکار عمومی جهان نه تنها منحصر به جهان اسلام بلکه حتی جهان غیر اسلام نیز امروز در حمایت از فلسطین، یک سطح وسیعی از حمایت معنوی را برای مردمان مظلوم فلسطین در محاصره که نشانه‌‌ آشکار مقاومت افسانه‌‌ای در تاریخ هستند، نشان می‌‌دهد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بین ممات و ممات است، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی هر عملی را انجام دهد، شکست خواهد خورد. او اگر جنگ با فلسطین را ادامه دهد، سرانجام مجبور می‌‌شود که به این مقاومت آسمانی مردم فلسطین تن دهد و اگر بخواهد از میدان عقب بنشید، بازهم شکست است اما فلسطینی‌‌ها، بین حیات و حیات هستند. بین یک حیات سخت اما سرشار از عزت و عظمت و شکوه.

سلامی تأکید کرد: امروز فلسطین نشان داد با تکیه بر ایمان و با یک گروه محاصره شده که حتی امکان انتقال تسلیحات و آب و غذا برای آنها فراهم نیست، در برابر ائتلاف بی‌‌نظیر تاریخ بشر، محکم ایستاده است که این شکوه ایمان را نشان می‌‌دهد. پیام‌‌هایی که از درون غزه به ما منتقل می‌‌شود این است که ما هیچ مشکلی برای ادامه این استقامت نداریم و ما رژیم صهیونیستی را در غزه مدفون خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: سنت الهی این است که فلسطین می‌‌ایستد: «اسْتِكْبَارًا فِي الْأَرْضِ وَمَكْرَ السَّيِّئِ ۚ وَلَا يَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِه» و توطئه شوم دشمان به خودشان بازخواهد گشت: «وَ أَوْرَثَکُمْ أَرْضَهُمْ وَ دِیارَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ وَ أَرْضاً لَمْ تَطَؤُوها وَ کانَ اللّهُ عَلى کُلِّ شَیْء قَدِیراً». سرانجام سرزمینشان، اموالشان، دیارشان و ارضی که جوانان فلسطینی هنوز پا در آن نگذاشته‌‌اند به آنها باز خواهد گشت و راهی برای نجات صهیونیست‌‌ها وجود ندارد. در آنجا جنگ و زندگی توسط فلسطینی‌‌ها در سرزمین‌‌های اشغالی ادغام می‌‌شود و صهیونیست‌‌ها نمی‌‌توانند بین جنگ و زندگی یکی را انتخاب کنند. راهشان تسلیم شدن است و این را خواهیم دید.

وی با تأکید بر اینکه امروز تمام سرزمین‌‌های اشغالی که تحت سیطره صهیونیست‌‌ها است از شمال، غرب و شرق در آتش مسلمانان است، ادامه داد: هاضمه اسرائیل برای جذب این همه نفرت و قدرت و مستهلک کردن این ضربات بسیار کوچک است. فلسطین نمی تواند پذیرای این همه خصومت باشد. بغض، کینه و نفرت در میان جوانان فلسطینی برای ده‌‌ها سال انرژی لازم را تا فروپاشی این رژیم فراهم کرده است و هرکه مقاومت کند پبروز است؛ «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ» و فلسطینی‌‌ها سرانجام به تقوای الهی خواهند رسید.

سلامی با اشاره به آیه «مِنْ صَيَاصِيهِمْ وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ فَرِيقًا تَقْتُلُونَ وَتَأْسِرُونَ فَرِيقًا» بیان کرد: سرانجام خداوند پشتیبانی‌‌های آنها را پایین خواهد کشید و آنها را از قلعه‌‌های مستحکم فرو خواهد آورد و رعب را در قلوب آنها خواهد افکند. فلسطینی‌‌ها گروهی از آنها را خواهند کشت و فرقه‌‌ای از آنها را اسیر خواهند کرد و این سنت در حال تحقق است و ما براساس وعده‌‌های صدق الهی عمل می‌‌کنیم و خدوند خلف وعده نمی‌‌کند و نصرتش را بر مسلمان جاری می‌‌کند حتی اگر دچار «زُلْزِلَ زِلْزَالَهَا: شوند، خداوند نصرت خود را بر آنها نازل می‌‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز رژیم صهیونیستی باید این واقعیت را با گسترش شرارت‌‌هایش درک کند که نمی تواند به امنیت بیشتر برسد، تصریح کرد: همانطور که فرمانده معظم کل قوا، نایب امام زمان(عج) فرمودند دلاورمردان ما رژیم صهیونیستی را تنبیه می‌‌کنند. این رژیم نمی‌‌تواند از شر فتنه‌‌هایی که ایجاد می‌‌کند بگریزد. ما هشدار می‌‌دهیم که هیچ عملی از هیچ دشمنی در مورد نظام مقدس ما، بدون پاسخ نخواهد ماند.

سلامی با تأکید براینکه هنر ملت ایران، شکسن امپراتوری‌‌ها و اثبات پیروزی حقیقت ایمان بر بطلان شرک و نفاق است، گفت: ملت ایران، سازنده باشکوه‌‌ترین داستان تاریخ برای آینده بشریت خواهد بود، همانطور که امروز فلسطین در حال نوشتن داستان جاودانی است که تمام نسل‌‌های پس از آن ،هنگامی که آن را مطالعه می‌‌کنند با حقیقت ایمان آشنا می شوند. ملت بزرگ ما، فداکار، مؤمن،آگاه و بصیر، انقلابشان را ادامه می‌‌دهند.

فرمانده‌ کل سپاه با تأکید براینکه این را بدانید تا وقتی پیکرهای ما در درون این تابوت‌‌ها روی دستان شما تشییع می‌‌شود، ایران و جهان اسلام امن است، افزود: هیچ قدرتی هرچند به ظاهر بزرگ نخواهد توانست بر پیکر این امت ضربه بزند. این را مطمئن باشید. سربلند باشید و پیشاپیش عید مبارک و سعید فطر را به همه شما تبریک و تهنیت عرض می‌‌کنم.

انتهای پیام
captcha