تمامی امور دنیا بر روی حساب و کتاب است
کد خبر: 4208471
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶
نماینده ولی فقیه در گلستان:

تمامی امور دنیا بر روی حساب و کتاب است

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه تمامی امور از جمله رزق و روزی از روی حکمت است، گفت: اگر در عالم برنامه‌ریزی وجود نداشته باشد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز، 15 فروردین ماه در تفسیر قرآن کریم در مسجد جامع گلشن گرگان، گفت: منطق قرآن و خدای متعال این است که تقوا مهمترین ملاک برای برتری انسان‌ها است.

نمانیده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر اینکه تقسیم روزی بر اساس حکمت و از روی نظام است به تفسیر آیه 33 سوره زخرف پرداخت و اظهار کرد: در این آیه منظور از «وَرَفَعْنَا بَعْضَهُمْ فَوْقَ بَعْضٍ دَرَجَاتٍ»، «و برخى از آنان را از [نظر] درجات بالاتر از بعضى [ديگر] قرار داده‏‌ايم» اشاره به تفاوت طبیعی انسان‌ها در عالم ماده بوده تا بتوانند دستگیر و کمک‌رسان هم باشند.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه تمامی امور بر روی حساب و کتاب است، اظهار کرد: انسان‌ها به دلیل ویژگی‌ها و زمینه‌های فردی با یکدیگر متفاوت و قدردان خدای متعال هستند لذا اگر قرار بود همه مثل هم باشند، سنگ بر روی سنگ بند نمی‌شد و دنیا نمی‌چرخید، بنابراین با قدری تأمل در می‌یابیم وقتی روزی دادن به موجودات دارای چنین نظم دقیقی است آیا نبوت و راه و رسم زندگی نشان دادن، بدون برنامه است؟

وی با اشاره به اینکه از میان انبیا تنها رسولان وظیفه تبلیغ را برعهده داشتند، به آیه 33 سوره زخرف اشاره کرد و گفت: اگر قرار بود ملاک ارزش‌دهی در دنیا پول و مقام باشد، آنگاه تمامی مردم کافر می‌شدند اما فرهنگ قرآن برای برتری چیز دیگری است.

انتهای پیام
captcha