اهمیت صبر و استقامت در راه خدا در کلام امام کاظم(ع)
کد خبر: 4207957
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴

اهمیت صبر و استقامت در راه خدا در کلام امام کاظم(ع)

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به روایتی از امام موسی کاظم (ع) پیرامون اهمیت صبر و استقامت در راه خدا پرداخت و افزود: امام کاظم (ع) فرمود «هیچ شیعه‌ای نیست که دچار مصیبت و گرفتاری مانند دردهای ناشی از جانبازی در راه خدا شده باشد و اجر او به اندازه هزار شهید نباشد».

مراسم یادبود شهادت جانباز «ابوالفضل لطیف‌زاده» با حضور حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در استان

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، شب گذشته، 12 فروردین در مراسم یادبود شهادت جانباز سرافراز «ابوالفضل لطیف‌زاده» در مسجد تویه دروار دامغان با بیان اینکه «جانبازی در راه خدا» منزلتی ویژه است، گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) نخستین جانباز اسلام بودند.

به گفته وی، فردی که سالیان سال دردها و سختی‌های به جا مانده از دوران هشت‌سال دفاع مقدس را تحمل می‌کند نزد خداوند متعال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه سمنان به روایتی از امام موسی کاظم (ع) پیرامون اهمیت صبر و استقامت در راه خدا پرداخت و افزود: امام کاظم (ع) فرمود «هیچ شیعه‌ای نیست که دچار مصیبت و گرفتاری مانند دردهای ناشی از جانبازی در راه خدا شده باشد و اجر او به اندازه هزار شهید نباشد».

امام جمعه سمنان با بیان اینکه جانبازان سرافراز اسلام، جوانی و سلامتی خود را در راه خدا تقدیم کرده و در این راه استقامت ورزیده‌اند، یادآور شد: امیرالمؤمنین (ع) در ادوار مختلف بارها و بارها در رکاب رسول خدا (ص) جانبازی کرد به گونه‌ای که در جریان جنگ احد، ده‌ها زخم عمیق بر بدن مبارک ایشان وارد آمد لذا آن حضرت اسوه و الگوی حقیقی جانبازی در راه خدا است.

وی، شهید لطیف‌زاده را یک جانباز سرافراز انقلابی و یک عنصر برجسته فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و افزود: این شهید بزرگوار در طول زندگی خود به امیرالمؤمنین علی (ع) تأسی کرده بود. 

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره ۳۰۰۰ شهید استان با بیان اینکه صبر و استقامت جانبازان ثواب مجاهدات آنان در راه خدا را چندین برابر می‌کند، افزود: امیدواریم خداوند متعال توفیق گام برداشتن در راه شهدای عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و جانبازان سرافراز میهن اسلامی را به همگان عطا فرماید. 

یادآور می‌شود، جانباز شهید «ابوالفضل‌ لطیف‌زاده» هشتم فروردین‌ماه سال ۱۳۴۳ در شهر دامغان به دنیا آمد و با شروع جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت. 

این رزمنده با اخلاص بیست و نهم تیرماه سال ۱۳۶۱ در پاسگاه زید عراق از ناحیه نخاع مجروح و به درجه رفیع جانبازی نائل شد و در ششم فروردین‌ماه امسال پس از ۴۲ سال تحمل رنج و درد ناشی از جراحات جنگ، به درجه رفیع شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام
captcha