انتشار هفت جلد از دایرةالمعارف قرآن
کد خبر: 4207877
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
حجت‌الاسلام اکبر قنبری بیان کرد:

انتشار هفت جلد از دایرةالمعارف قرآن

مسئول غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن گفت: از دایرةالمعارف قرآن کریم تاکنون هفت جلد این اثر در اختیار کاربران قرار گرفته است و کلیه مقالات دائرة‌المعارف به صورت تمام متن منتشر کرده‌ایم.

اکبر قنبری، مسئول غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن همراه با وزیر فرهنگ

حجت‌الاسلام اکبر قنبری، مسئول غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، فعال در بخش حوزوی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: این پژوهشکده با نگاهی کاملاً نو به عرصه‏‌های تفسیر، ترجمه و موضوعات قرآنی، به جهت‌دهی فعالیت‌‏های قرآنی در حوزه علمیه قم، کمک شایانی کرده و وظایفی همچون تأمین منابع و اسناد قرآنی، طبقه‌‏بندی و سازماندهی معارف قرآنی، تدوین فرهنگ‏‌نامه‏‌ها و دائرة‌المعارف‌‏های متنوع قرآنی، پدیدآوردن تفاسیر گوناگون، پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات و شناسایی کمبود‌ها و نیاز‌ها در عرصه فرهنگ قرآنی را بر عهده گرفته است.

استاد حوزه علمیه افزود: این پژوهشکده در کنار توجه جدی به امر چاپ و نشر از نشر دیجیتال نیز غافل نبوده و کتابخوان همراه پژوهان، سامانه پژوهشی تولید و توزیع کتاب الکترونیک است که با رعایت قانون کپی رایت پیاده‌سازی شده و در پی آن است که ضمن فراهم آوردن دسترسی سریع و آسان به کتاب‌ها و مجلات، دایره مخاطبان محتوای وزین تولیدی را نیز گسترش دهد.

وی ادامه داد: در این غرفه تنها آثار شاخصی که دارای رتبه و امتیاز بوده و بیش از دیگر آثار شاخص بوده را در معرض دید عموم قرار دادیم، حدود ۲۷ اثر دارای امتیاز داریم که امسال این آثار را در معرض نمایش قرار دادیم.

مسئول غرفه پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم بیان کرد: امسال و در این نمایشگاه تاکنون ۴۷ جلد از جدید‌ترین آثار پژوهشکده در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنبری گفت: ما سه هزار موضوع قرآنی را شناسایی کرده‌ایم که در سه دوره از آثار مورد استفاده قرار دادیم که شامل «فرهنگ قرآن»، «دائرة‌المعارف قرآن کریم» و سوم «فرهنگ موضوعی تفاسیر قرآن کریم» است.

وی گفت: فرهنگ موضوعی تفاسیر دربرگیرنده فهرست موضوعی بیش از 20 عنوان از تفاسیر معروف شیعی و سنی است که به شکل الفبایی و بیان صفحه تفسیر و آیه و سوره مربوطه تدوین و تنظیم شده است.

حجت‌الاسلام قنبری افزود: در دایرةالمعارف قرآن کریم تاکنون هفت جلد این اثر در اختیار کاربران قرار گرفته است و کلیه مقالات دائرة‌المعارف به صورت تمام متن در این پایگاه به نشانی https://encyq.isca.ac.ir/ در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha