هنر با قرآن مانا می‌شود
کد خبر: 4206752
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۳
یک هنرمند نگارگر:

هنر با قرآن مانا می‌شود

امیرهوشنگ آقامیری با بیان اینکه هنر هرگاه از قرآن بهره برده، ماندگار شده است، گفت: هنر و قرآن ارتباطی ناگسستنی با هم دارند و اوج هنر را می‌توان در قرآن مشاهده کرد.

امیر هوشنگ آقامیری، هنرمند نگارگر در حاشیه برگزاری سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت وگو با ایکنا گفت: هنر و قرآن ارتباطی ناگسستنی با هم دارند و اوج هنر را می‌توان در قرآن مشاهده کرد. هنر هرگاه از قرآن بهره برده است ماندگار شده چون معنای والای این کتاب آسمانی به نوعی روی کیفیت اثر هم تاثیر داشته است البته باید توجه داشت استفاده از مفاهیم قرآنی نباید به شکل گل درشت باشد.

وی درباره فعالیت‌های خود چنین توضیح داد: من در دهه 70 پیوندی بین هنر و صنعت چاپ ایجاد کردم. ماحصل این اقدام 130 کتابی است که در آنها از نگاری‌گری من بهره برده است. درضمن هفت کتاب نیز در حوزه تذهیب و هنر انتزاعی به تالیف درآورده‌ام. در حوزه تألیف، کتابی درباره گل‌های شاه عباسی در هنر تذهیب دارم که اولین اثر در این رابطه محسوب می‌شود. لازم به ذکر است اگر حمایت‌های لازم صورت می گرفت تعداد تألیفات من بسیار بیش از این بود.

این نگارگر ادامه داد: سال 2008 توانستم مقام نخست جشنواره امارات را در حوزه تذهیب به دست آورم و در سال 2010 نیز توانستم در جشنواره الجزایر مقام نخست را کسب کنم. درباره رواج هنر نگارگری هم باید بگویم اگر تبلیغات و معرفی پیرامون این هنر شکلی جدی‌تر به خود گیرد مطمئن باشید هنر نگارگری که به قرآن پیوند خورده رواج بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی در انتها درباره هدف خود از ورود به هنر قرآنی گفت:  تمام تلاش من این است پیوندی محکم‌تر بین هنر و صنعت چاپ ایجاد کنم. همچنین می‌خواهم بین هنر و دانش میان رشته‌ای پیوند ایجاد کنم زیرا معتقدم هنر کاربردی کمک بسیاری به هنر اندیشمند می‌کند.

انتهای پیام
captcha