حسن خلق پیامبر اکرم(ص) مردم را جذب کرد + فیلم
کد خبر: 4205930
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
قرار آسمانی/ 15

حسن خلق پیامبر اکرم(ص) مردم را جذب کرد + فیلم

حجت‌الاسلام شوشتری‌نسب با اشاره به آیه 159 سوره آل عمران گفت: پیامبر خدا معجزه دارد اما قرآن از معجزه او سخن نمی‌گوید بلکه از اخلاق او سخن می‌گوید. در قرآن آمده است که مردم بخاطر خلق پیامبر از اطراف او پراکنده نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام شوشتری‌نسب
حجت‌الاسلام والمسلمین شوشتری‌نسب، مؤلف و مفسر قرآن کریم در پانزدهمین سلسله گفتار «قرار آسمانی» با اشاره به آیه 159 سوره آل عمران فَبِمَا رَحْمَةٍ مِنَ اللَّهِ لِنْتَ لَهُمْ وَلَوْ كُنْتَ فَظًّا غَلِيظَ الْقَلْبِ لَانْفَضُّوا مِنْ حَوْلِكَ فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ وَشَاوِرْهُمْ فِي الْأَمْرِ فَإِذَا عَزَمْتَ فَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَوَكِّلِينَ ؛ به (بركت) رحمت الهی، در برابر آنها ( مردم) نرم (و مهربان شدی)! و اگر خشن و سنگدل بودی، از اطراف تو، پراكنده می‌شدند. بنابراین از آنان گذشت کن، و برای آنان آمرزش بخواه، و در کارها با آنان مشورت کن، و چون تصمیم گرفتی بر خدا توکل کن؛ زیرا خدا توکل کنندگان را دوست دارد.» گفت: این آیه بعد از جریان احد نازل شد که بسیاری از مسلمانان از دور پیامبر فرار کردند.
 
وی اظهار کرد: منافقان گفتند اگر می‌خواهید دور و بر رسول خدا کسی نماند فشار اقتصادی بر آنها بیاورید. قرآن می‌گوید مردم بخاطر خلق پیامبر از اطراف او پراکنده نمی‌شوند. پیامبر خدا معجزه دارد اما قرآن از معجزه او سخن نمی‌گوید بلکه از اخلاق او سخن می‌گوید. یکی از صفاتی که خدا دوست دارد حسن خلق است. در روایت است که بهترین شما کسی است که با اهل و عیالش مهربان باشد. 
 
 
انتهای پیام
captcha