اجرای طرح‌های ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع خوزستان
کد خبر: 4205729
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳

اجرای طرح‌های ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع خوزستان

همزمان با ماه مبارک رمضان و سال نو دو طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان خوزستان اجرا می‌شود.

اجرای طرح‌های ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع خوزستان

حجت‌الاسلام سیدحمزه حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به اجرای دو طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع متبرکه خوزستان همزمان با ماه رمضان و سال نو گفت: به‌منظور اجرای طرح‌های یاد شده قرارگاه استانی در اداره‌کل با حضور مدیرکل و معاونان تشکیل شد و همچنین جلسه تبیین و تشریح دو طرح با رؤسای ادارات برگزار شد.

وی ادامه داد: طرح ضیافت الهی در هشت بقعه شاخص سطح یک و 12 بقعه شاخص سطح 2 اجرا می‌شود. همچنین طرح ارامش بهاری علاوه بر این 20 بقعه در 30 بقعه دیگر هم اجرا خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه 50 مبلغ از قم در بقاع استان خوزستان به‌منظور اجرای این دو طرح حضور خواهند داشت، گفت: 20 مبلغ بومی در شهرها و روستاها و مناطق کمتر برخوردار در زمینه بالا بردن بینش اعتقادی، پاسخگویی به شبهات، فعالیت کنند.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خوزستان بیان کرد: با همکاری اداره میراث فرهنگی بقاع متبرکه‌ای که قابلیت جذب گردشگر را دارند مثل سبزقبا دزفول، دانیال نبی، علی بن مهزیار، امامزاده حیدر بهبهان، امامزاده عبدالله باغملک و سلطان ابراهیم ایذه، مقام صاحب‌الزمان(عج) شوشتر در قالب بروشور به مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم گفت: در این طرح در دوازدهم هرماه به یاد امام زمان(عج) کارهای خیرخواهانه همچون توزیع بسته‌های معیشتی، استفاده از ظرفیت پزشکان، کسبه، معلمان و... انجام می‌شود.

حسینی بیان کرد: در بقاع شاخص مراسم جزءخوانی قرآن کریم و مراسم تحویل سال برگزار می‌شود. همچنین در هشت بقعه شاخص سطح یک بازارچه شمیم خدمت با هدف ارائه تولیدات داخلی و مایحتاج مردم با قیمت‌های مناسب راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام
captcha