تدوین اطلس باسوادی در سمنان
کد خبر: 4205360
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵

تدوین اطلس باسوادی در سمنان

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان از اجرای تدوین اطلس باسوادی استان سمنان با هدف رصد میزان سواد اولیا خبر داد و افزود: این اقدام با همراهی دستگاه‌های اجرایی صورت خواهد گرفت.

جمال وزیری مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان

به گزارش ایکنا، سید جمال وزیری، مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان، امروز، 23 اسفند در نشست شورای سوادآموزی سمنان با بیان اینکه طرح شهید علی محمودوند ویژه بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی در استان با موفقیت همراه شده است، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه باسواد کردن جامعه‌ هدف تحت پوشش خود همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: ثبت احوال، بهزیستی و کمیته امداد برای شناسایی و معرفی بی‌سوادان و کم‌سوادان اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر اینکه سوادآموزی اختصاص به عامه مردم دارد و هر دستگاهی باید مخاطبان تحت پوشش خود را باسواد کند، افزود: همچنین در صورت نیاز از ظرفیت معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش نیز بهره گیرد.

وزیری از اجرای تدوین اطلس باسوادی استان سمنان با هدف رصد میزان سواد اولیا خبر داد و گفت: این اقدام با همراهی دستگاه‌های اجرایی صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، اگر به دانش‌آموزان، سواد سلامت و انرژی آموزش دهیم بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد که بر این اساس ایجاد دبیرخانه‌های سواد به ارتقای سواد عموم جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

زینب داودی، معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان سمنان نیز  یادآور شد: آموزش دوره‌های سوادآموزی گروه هدف در راستای راهکارهای سند تحول مبنی بر ارتقای جایگاه ایران در ارزیابی‌های کیفیت جهانی در چهارچوب معیار اسلامی و معرفی الگوی تعلیم و تربیت ویژه سوادآموزان انجام شد.

به گفته وی، با ارزیابی صورت‌گرفته، استان سمنان در زمینه کم‌ترین بی‌سوادی در کشور و هم‌چنین سطح باسوادی در کشور، رتبه اول را کسب کرد و در زمینه ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱، موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان چهار طرح مدرسه به مدرسه در راه سواد، پالایش مدرسه‌محور، پالایش محله‌محور و همیار سواد را از برنامه‌های ابتکاری و اجرایی استان برشمرد و افزود: پیشنهاد می‌شود تا از ظرفیت و مشارکت دستگاه‌های اجرایی از جمله جبهه فرهنگی، کمیته امداد، بهزیستی، استثنایی، صنعت و معدن و اداره کار و رفاه اجتماعی برای تشکیل کلاس‌های سوادآموزی استفاده شود.

انتهای پیام
captcha