ماه رمضان فرصتی برای تدبر و تجدید پیمان با قرآن است
کد خبر: 4205225
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
قرار آسمانی/ 3

ماه رمضان فرصتی برای تدبر و تجدید پیمان با قرآن است

قسمت سوم نکات تفسیری حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین شوشتری‌نسب، مؤلف و مفسر قرآن کریم با عنوان «قرار آسمانی» با محوریت آیه ۸۹ سوره نحل به‌مناسبت ماه مبارک رمضان تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

حجت‌الاسلام شوشتری نسب مفسر قرآن

حجت‌الاسلام والمسملین شوشتری‌نسب، مؤلف و مفسر قرآن کریم در سومین سلسله گفتار «قرار آسمانی» با اشاره به آیه «وَنَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَىٰ لِلْمُسْلِمِينَ» (نحل، 89) گفت: ما قرآن را بر تو نازل کردیم که بیانگر هر چیزی است. چون که هدف انسان‌سازی است، هر چیزی که برای انسان تا قیامت، نیاز بوده در قرآن موجود است، لذا حضرت نبی اکرم(ص) فرمود: «اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ» وقتی دچار اضطراب شدی و فتنه‌ها مانند شب تار به شما هجوم آورد، به قرآن پناه بیاورید.

پیامبر(ص) در ادامه می‌فرماید: قرآن حقیقتی است که اگر برای شما شفاعت کند، شفاعتش پذیرفته می‌شود و اگر علیه شما گزارش بدهد، پروردگار متعال، آن‌را هم می‌پذیرد بعد فرمود کسی که قرآن را پیشوای خود قرار دهد، یعنی سبک زندگی خود را از قرآن فرا بگیرد، او را به سوی بهشت، خواهد بود و هر کس قرآن را پشت سر انداخت و اعتنا به آموزه‌های قرآن نکرد، این کار او را به سمت جهنم خواهد برد.

ماه رمضان است، به زندگانی خود نگاه کنیم. ببینیم چه‌قدر با آیات کریمه قرآن تناسب دارد. ماه رمضان فرصتی برای تدبر با قرآن و تجدید پیمان با قرآن است.

انتهای پیام
captcha