برپایی محفل جزءخوانی در امامزاده عزیزالله(ع) کیان
کد خبر: 4204911
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

برپایی محفل جزءخوانی در امامزاده عزیزالله(ع) کیان

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه محفل جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در امامزاده عزیزالله(ع) شهر کیان برگزار می‌شود، گفت: این محفل معنوی هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۷ با حضور قاریان برجسته استان برگزار و به‌صورت زنده از سیمای استانی جهان‌بین پخش می‌شود.

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف چهارمحال و بختیاری

محسن مولوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به هماهنگی این نهاد با صدا و سیمای استان برای برگزاری محفل روزانه جزءخوانی قرآن کریم و پخش مستقیم از سیمای جهان‌بین، اظهار کرد: امسال آستان مقدس امامزاده عزیزالله(ع) شهر کیان از توابع شهرستان شهرکرد و اهالی مؤمن این شهر میزبان محفل شاخص و محوری جزءخوانی استان هستند که این محفل نورانی در ایام ماه مبارک هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۷ به‌صورت پخش مستقیم از تلویزیون برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان محفل روزانه جزءخوانی قرآن در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار و از رسانه ملی پوشش داده می‌شد که امسال این موضوع محقق نشد؛ محفل جزءخوانی امامزاده عزیزالله شهر کیان هر ساله جزو شاخص‌ترین محافل قرآنی ماه رمضان است و لذا مسئولان صدا و سیما روز گذشته پیشنهاد پوشش مستقیم این محفل را به اوقاف دادند که باتوجه به نبود وقت، بلافاصله هماهنگی لازم صورت گرفت و بازدید از جانب تهیه‌کننده و کارگردان انجام شد.

مولوی در خصوص قاریان و مرتلان حاضر در محفل جزءخوانی امامزاده عزیزالله(ع)، تصریح کرد: این افراد از قاریان شاخص مورد تأیید شورای عالی قرآن هستند که از آن جمله می‌توان به نام‌هایی چون «عیسی خورشیدی»، «علی اسماعیلی»، «محمدصادق حیدری»، «مهدی خدیبی»، «رضا فتاحی»، «علی‌اصغر خلیل‌زاده»، «عباس اسدی»، «رسول شاهسون»، «محمدحسین حسینی» و «امین غیاثی» اشاره داشت.

وی تأکید کرد: طرح مباحث تفسیری توسط حجت‌الاسلام سیدتقی امامی، دعوت شده از قم بعد از تلاوت یک جزء روزانه در این مکان مقدس برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه ماه رمضان امسال حداقل پنج بقعه استان میزبان محافل شاخص و محوری جزءخوانی قرآن کریم هستند، توضیح داد: امسال برای نخستین بار محفل جزءخوانی قرآن کریم ویژه بانوان و با تلاوت بانوان قاری و مرتل در آستان مقدس امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون(س) شهرکرد برگزار می‌شود؛ این محفل قرآنی هر روز پیش از نماز ظهر و عصر به‌همراه بیان تفسیر برگزار خواهد شد.

مولوی در پایان گفت: محفل جزءخوانی امامزاده سیدعلی‌اکبر(ع) نافچ و نیز محفل جزءخوانی امامزاده میرحیدر شاه نقنه از دیگر محافل شاخص قرآنی هستند. 

پوستر محفل جزءخوانی

انتهای پیام
captcha