هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد خانواده محور است
کد خبر: 4204905
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن مشهد خانواده محور است

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مردمی و خانواده محور است، تصریح کرد: اگر موسسات و تشکل‌ها برنامه‌ای برای رونمایی داشته باشند مکانی را برای آن‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم تا به صورت متمرکز انجام شود. 

محمد حسین‌زاده، رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضویمحمد حسین‌زاده، رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد، اظهار کرد: هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد از 22 اسفندماه همزمان با اول ماه رمضان آغاز و تا 28 اسفندماه ادامه دارد. نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد از ساعت 19 تا 23 میزبان علاقه‌مندان نیز است.

وی با بیان اینکه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد تاکنون بیش از 450 غرفه دارد که از روز گذشته غرفه‌های خود را تحویل گرفتند تا فضاسازی غرفه را انجام دهند، اضافه کرد: غرفه‌ها در حوزه‌های بین‌الملل، آثار فرهنگی و هنری قرآنی، موسسات و تشکل‌های قرآنی مردم نهاد، رسانه‌ها، صنایع خلاق فرهنگی، سینمایی، نشر مکتوب، دیجیتال، مد و لباس اسلامی، حوزه علمیه، دانشگاه‌ها، کودک و نوجوان، سازمان‌ها و ادارات فرهنگی حضور دارد تا خدمت‌رسانی خوبی را برای خانواده‌ها فراهم آورند. همچنین رویدادها و جلسات قرآنی به صورت هر شب میزبان خانواده‌ها در محل نمایشگاه نیز خواهند بود.

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت همزمان با ماه رمضان برگزار شود، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مساجد، جلسات قرآن محلی و خانگی و همچنین هیئات مذهبی در طول روزهای ماه رمضان برنامه‌های خود را دارند، این محل می‌تواند فرصتی باشد تا به طور متمرکز در کنار هم قرار گیرند و از آخرین دستاوردها و ایده‌های تبلیغی، دینی، قرآن و عترت آگاه شوند و تعاملات مشترکی داشته باشند و به نوعی دست پُر در فعالیت‌های فرهنگی ماه رمضان حضور پیدا کنند.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در حوزه بین‌الملل دارای چه ویژگی‌هایی است، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 10 ملیت در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد غرفه خواهند داشت تا آداب و رسوم و فرهنگ خود را در ماه رمضان به نمایش ‌گذارند.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: افرادی که در نمایشگاه قرآن و عترت غرفه‌هایی را دریافت می‌کنند که هر کدام دارای فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی هستند که آموزنده است و ما در مقابل خدمات فرهنگی که به مردم ارائه می‌کنند، هزینه‌ای دریافت نمی‌کنیم و غرفه‌ها برای این افراد رایگان است. در مقابل بعضی از غرفه‌ها مانند عفاف و حجاب، کتاب، لوازم تحریر و نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی هستند که فعالیت فرهنگی آن‌ها جنبه اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد: ما با صاحبان غرفه‌هایی که کسب‌وکار فرهنگی دارند صحبت‌ کردیم و قرار شد از آن‌ها هم مبلغی دریافت نشود، اما از آن‌ها خواسته شد که وقف قرآنی انجام دهند و تعدادی قرآن تهیه و وقف مناطق محروم و حاشیه شهر کنند.

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه خواندن قرآن در تمام زندگی انسان‌ها برکت دارد، اظهار کرد: قرآن کتابی است که در تمام زندگی حرف برای گفتن دارد و تنوع غرفه‌ها باعث می‌شود تا در سطح زندگی فردی و اجتماعی تأثیرات زیادی داشته باشد.

وی اضافه کرد: هر کدام از سازمان‌ها، ادارات، دانشگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی در مقابل فعالیت‌های دینی و قرآنی وظیفه‌ دارند و اگر در سال یک‌بار این امکان وجود داشته باشد که این مجموعه‌ها با هم تعامل داشته باشند، نمایشگاه قرآن و عترت مشهد فرصتی است تا علاوه بر آشنایی، از توانایی‌های یکدیگر نیز باخبر باشند، وارد هم‌افزایی شوند و فعالیت‌های مشترکی داشته باشند.

حسین‌زاده بیان کرد: این جنس از فعالیت‌های فرهنگی نیازمند پشتیبانی و حمایت مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف است و اگر دستگاه‌های دیگر حضور نداشته باشند و همکاری نکنند، اهداف به درستی انجام نمی‌شود. لذا این درخواست را از تمامی دستگاه‌ها داریم که حمایت‌ها و همکاری لازم را در برگزاری نمایشگاه و خروجی بهتر آن داشته باشند.

رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مردمی و خانواده‌محور است، تصریح کرد: اگر مؤسسات و تشکل‌ها برنامه‌ای برای رونمایی داشته باشند، مکانی را برای آن‌ها پیش‌بینی کردیم تا به صورت متمرکز انجام شود. 

انتهای پیام
captcha