تجلیل از مقاومت زنان غزه در پاکستان
کد خبر: 4204408
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

تجلیل از مقاومت زنان غزه در پاکستان

همزمان با روز جهانی زن، به همت وابستگی فرهنگی و خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مولتان پاکستان، نشستی با عنوان «تجلیل از مقاومت زنان غزه» برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این نشست که پشتیبانی مستقیم رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد برپا شد، زاهده بخاری، نماینده محلی مستقر در خانه فرهنگ ایران، زھرا بتول، رئیس آموزش و پرورش شهر مولتان، مسرت بتول، وکیل دادگستری و حمیرا طارق، کارشناس زنان به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ابتدای این نشست، بخاری یاد و خاطره زنان شجاع فلسطینی را گرامی داشت و با مادران فلسطینی که فرزندان‌شان در جنایات رژیم کودکش کش اسرائیل به شهادت رسیده‌اند، اعلام همبستگی کرد.

وی ضمن محکومیت کشتار زنان و کودکان در غزه اظهار کرد: زنان جهان به طور عام و زنان پاکستان و بانوان مولتانی به طور خاص باید نسبت به آگاه سازی جامعه از نسل‌کشی در غزه و غم و اندوه زنان و مادران نسل‌های فلسطینی اقدام کنند تا سال آینده روز زن را با نوید آزادی، پیروزی و آرامش در فلسطین جشن بگیریم.

خانم بخاری در ادامه به موضوع ترور ناجوانمردانه شهید رحیمی، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در مولتان پرداخت و به عنوان یکی از شاهدان شهادت آن شهید والامقام به بیان خاطرات «رسول مولتان» و صبر و شکیبایی همسر ایشان به عنوان زنی مقاوم و بردبار اشاره کرد.

در پایان مراسم، حاضرین با قرائت بیانیه‌ای امسال روز جهانی زن را روز حمایت از زنان غزه اعلام و جنایت‌های رژیم صهیونیست و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع را محکوم کردند.

در بخشی از این بیانیه، اظهار داشتند: همچنان غزه در آتش خشم و کینه دشمنان قسم خورده اسلام می‌سوزد، امروز زنان غزه تاوان ایستادگی، عدالت‌منشی و آزادی‌خواهی خود را پس می‌دهند. روزهای زیادی است که محاصره ظالمانه نوار غزه ادامه دارد و جنایت و نسل‌کشی این رژیم در کشتار و حمله به زنان پناهنده به بیمارستان های غزه موجب فوران خشم و نفرت جهانیان از رژیم اشغالگر قدس شده است.

همچنین در فرازهای پایانی این بیانیه تأکید شد: امروز در فلسطین تقابل جبهه استکبار و اسلام به وضوح نمایان است. عرصه‌ای که در آن نبردی نابرابر بین ظالم و مظلوم در جریان است. در یک سو رژیمی خودکامه و برخوردار از تمام توان اقتصادی، سیاسی و نظامی جبهه کفر که به هر گونه جنایتی دست می‌زند و در سوی دیگر ملتی مظلوم و مسلمان که در دفاع از خود تنها و مظلوم و بدون کمک و حمایت هستند. اما دشمن غاصب صهیونیستی می‌داند که هیچگاه ظلم ثابت نبوده و ظالم نتوانسته است دوام ابدی داشته باشد و به‌زودی تاوان جنایات خود را پس خواهند داد. ما امروز در کنار زنان مقاوم فلسطین همچون گذشته نفرت از ستمگران را فریاد می‌زنیم و حمایت خود را از زنان مظلوم فلسطین اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha