گرامیداشت شهدا حرکت‌آفرین و امیدبخش است
کد خبر: 4204122
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی:

گرامیداشت شهدا حرکت‌آفرین و امیدبخش است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامیداشت 22 اسفند؛ روز بزرگداشت شهدا گفت: یاد و نام شهدا حرکت‌آفرین و امیدآفرین است و به ما یاد می‌دهد هرچقدر هم در سختی باشیم چگونه با این سختی‌ها مقابله کنیم.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی

به گزارش خبرنگار ایکنا، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه هجدهم اسفند ماه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن 22 اسفند سالروز تأسیس بنیادشهید و امور ایثارگران به فرمان امام راحل  و روز بزرگداشت شهدا گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیروزی ملت بزرگ ما در دفاع مقدس و در برابر آماج حملات همه‌جانبه منجر به پیروزی امروز ملت ایران در همه عرصه‌ها شده است.

وی افزود: پیروزی ملت ایران در همه این عرصه‌ها بدون ایستادگی و شهادت محقق نمی‌شد. این ملت با دستان خالی ولی با اراده محکم و هم‌مسیر شدن با امام راحل توانست در برابر قدرت‌های مالی و نظامی عالم به پیروزی برسد؛ قدرت‌های امروز به دلیل ایستادگی ملت ایران تضعیف شده‌اند به ویژه آنهایی که از فاتحان جنگ جهانی دوم محسوب می‌شدند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی با ایثار به پیروزی رسید، اظهار کرد: ملت ایران به جای اینکه به حزب و قبیله‌اش فکر کند به منافع کشورش، ارزش‌های اسلامی و ایران فکر کرد و به همین دلیل توانست مستبدان و خائنان را خوار و ذلیل کند. ایثار و شهادت رزمندگان ما به گونه‌ای بود که امروز از آنها در همه جای دنیا نام برده می‌شود. به طور کلی ارزش‌های الهی و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار به انقلاب اسلامی ارزش داد.   

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: امروز باید از راه و روش شهدا تبعیت کرد و این باعث می‌شود آرمان‌های انقلاب اسلامی زنده باقی بماند و وقتی هم آرمان‌ها زنده باقی بماند قطعاً به وضع موجود راضی نخواهیم شد. یاد و نام شهدا حرکت‌آفرین و امیدآفرین است و به ما یاد می‌دهد هرچقدر هم در سختی باشیم چگونه با این سختی‌ها مقابله کنیم.

وی با اشاره به وظایف بنیادشهید گفت: یکی از وظایف ما تکریم خانواده‌های شهداست؛ خانواده‌هایی که اجازه دادند عزیزانشان به جبهه‌ها بروند و جان خود را فدا کنند. دومین وظیفه ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و هر دو اینها یک امر عمومی است. در گذشته بنیاد شهید به یک سازمان خدماتی صرف تبدیل شده بود ولی با دستور رئیس جمهور محترم و براساس مأموریتی که برعهده بنده گذاشته شد به نقاط شکاف پی بردیم و تلاش کردیم تا این نهاد را به ریل اصلی که امامین انقلاب بر آن تأکید فرموده بودند بازگردانیم. طبیعتاً در این مسیر لازم بود یک آگاهی‌بخشی عمومی اتفاق بیفتد و پویش‌هایی در این امر به جریان بیفتد و دست به مطالبه‌گری بزنیم و همچنین جلساتی با حضور رئیس جمهور برگزار شد که مصوباتش لازم‌الاجرا محسوب می‌شود. همچنین مشاورانی را در سطح ادارات به کار گرفتیم که ضعف‌ها و شکاف‌ها را شناسایی و راهکارهای حلشان را ارائه دهند.

رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در طی دو سال گذشته مجموعه خدمات دولت در بخش‌های خدماتی 200 تا 300 درصد رشد داشته است، گفت: همچنین ما موفق شدیم بنیادشهید را در عرصه ارائه خدمات به زیرساخت‌های الکترونیک متصل کنیم و امروز اگر عزیزی می‌خواهد خدماتی را درخواست کند به راحتی می‌تواند با مراجعه به سامانه «ایثار من» درخواست ارائه خدمات کند. از سوی دیگر تلاش ما این بوده که خودمان را پاسخگو کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: امروزه هزاران کنگره بزرگداشت شهدا در سراسر کشور توسط خود مردم برگزار می‌شود و این نشان از خودجوش بودن این برنامه‌ها دارد. همچنین بنیادشهید تمام تلاش خود را به کار گرفته تا فرهنگ ایثار و شهادت را در کشور ترویج دهد و مردم را با سبک زندگی شهدا و جانبازان آشنا سازد.

انتهای پیام
captcha