طرح جامع گلزار شهدای قزوین به فاز نهایی رسیده است
کد خبر: 4203781
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴

طرح جامع گلزار شهدای قزوین به فاز نهایی رسیده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: طرح جامع گلزار شهدا بررسی و به فاز نهایی تأیید رسیده و در سال آینده به مرحله اجرا خواهد رسید؛ قزوین جزو پنج استان برتر در حوزه گلزار شهداست اما با این وجود این شرایط قابل قبول نیست چراکه گلزار شهدا باید مرکز فرهنگی شهر باشد. 

اسماعیلی مدیرکل بنیاد شهید قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، در نشست خبری با اصحاب رسانه که ۱۵ اسفند به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید قزوین برگزار شد، گفت: در حوزه فرهنگی در سطح استان ۲۰۰۰ برنامه و یادواره در سطوح مختلف برگزار کردیم؛ مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی از جمله این برنامه‌ها است که ایثارگران استان ما جزء مقام‌آوران در حوزه‌های ورزشی، هنری و قرآنی بودند. ۳۳۰۰ نفر از ایثارگران را به اردوهای سیاحتی و زیارتی اعزام کرده و ۲۶۵ مورد اعزام به عتبات عالیات داشتیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: تولید مستندات تلویزیونی بدون حکم در سه قسمت در خصوص شهید ابوترابی، تولید عطر بهشت در سه قسمت و تولید مستند شهدای دبیرستان از تولیدات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین است؛ در مجموع در دولت سیزدهم ۲۱ هزار محتوا تولید و در فضاهای مجازی بنیاد شهید بارگذاری شده است. 

اسمعیلی گفت: طرح جامع گلزار شهدای قزوین بررسی و به فاز نهایی تأیید رسیده و در سال آینده به مرحله اجرا خواهد رسید؛ قزوین جزو پنج استان برتر در حوزه گلزار شهداست اما با این وجود این شرایط قابل قبول نیست چراکه گلزار شهدا باید مرکز فرهنگی شهر باشد. 

وی افزود: در طرح جامع گلزار شهدا فضاهایی چون ایجاد حسینیه، بهسازی، اصلاح هندسی، تعویض سنگ قبور شهدا، افزایش وسعت موزه شهدا، المان معرفی شهدا، کف‌سازی، اصلاح ورودی‌های گلزار در نظر گرفته شده است. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: راه‌اندازی خانه هلال در مرکز رشد برای حمایت بیشتر از نخبگان جامعه ایثارگری و افزایش حقوق، افزایش سه برابری هزینه کمک معیشت و بهبود وضعیت بیمه تکمیلی برای افزایش روند درمان نیز از دیگر موارد اجرا شده است. 

وی خاطرنشان کرد: طرح پایش سلامت و اعزام پزشک به منزل از دیگر مواردی است که انجام شده و در این راستا برای ۶ هزار و ۲۷۷ نفر پایش سلامت انجام شده است؛ در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید نیز ۲۲۰۰ جانباز بررسی شدند. 

اسمعیلی بیان کرد: ۳ هزار میلیارد ریال وام مسکن به خانواده ایثارگران و هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه شاهد به جامعه هدف پرداخت کرده‌ایم؛ در قالب طرح سپاس نیز ۱۷ هزار دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر انجام شده است. 

وی افزود: سال آینده کنگره ملی شهدای غریب در اسارت برگزار خواهد شد که ستادهای استانی از آبان ماه سال جاری شروع به کار کرده‌اند و بنیاد در این باره کمک می‌کند که کنگره هرچه با شکوه‌تر برگزار شود؛ طرح غرس نهال به نیت ۲۲ شهید غریب در اسارت نیز امروز برگزار شد. 

اسمعیلی با اشاره به اینکه ۱۶ تا ۲۲ اسفند به عنوان هفته بزرگداشت شهدا نام‌گذاری شده است، بیان کرد: در مجموع ۱۱ عنوان برنامه در هفته شهید در قزوین برگزار خواهد شد که میز خدمت، مشاوره حقوقی، تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان ایثارگر و ویژه برنامه بزرگداشت شهدا از جمله این برنامه‌ها است. 

انتهای پیام
captcha