11 اسفند؛ «مرصاد سیاسی» انقلاب اسلامی
کد خبر: 4202158
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶
کنعانی مقدم بیان کرد:

11 اسفند؛ «مرصاد سیاسی» انقلاب اسلامی

نایب رئیس اول خانه احزاب ایران با تأکید بر اینکه تمام تلاش دشمنان، منافقان، سلطنت‌طلبان، رژیم صهیونیستی و آمریکا معطوف به کاهش مشارکت در انتخابات است، گفت: با این نگاه، انتخابات 11 اسفند، «مرصاد سیاسی» انقلاب اسلامی است.

حسین کنعانی مقدم، نایب رئیس اول خانه احزاب ایران

حسین کنعانی مقدم، نایب رئیس اول خانه احزاب ایران، در گفت‌وگو با ایکنا درباره نقش نخبگان و خواص در مشارکت حداکثری در روزهای باقی مانده به انتخابات، گفت: از شش ماه پیش، طی جلساتی که با وزیر کشور و دیداری که با رئیس‌جمهور داشتم، بیان کردم که انتخابات 11 اسفند، «مرصاد سیاسی» انقلاب اسلامی است؛ یعنی دشمنان، منافقان، سلطنت‌طلبان، رژیم صهیونیستی و آمریکا، تمام تلاش خود را می‌گذارند تا مشارکت در انتخابات کاهش پیدا کند و مقبولیت نظام، مردم‌سالاری دینی و مشروعیت آن را زیر سؤال ببرند.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند بر این موج سوار شوند و فتنه‌های بعدی را رقم بزنند، افزود: البته حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال خط بطلانی بر این تئوری‌ها کشید و عملا تیر خلاصی به اقدامات آنها زد.


بیشتر بخوانید: 


نگاه فرآیندی به تحقق مشارکت حداکثری 

کنعانی مقدم با تأکید بر اینکه تشویق و ترغیب به مشارکت سیاسی، یک روند و فرآیند است، اظهار کرد: نمی‌توان در این زمینه اقدامات ضربتی 24 یا 48 ساعته انجام داد اما حداقل می‌توانیم، موانع مشارکت را برداریم. دقیقا نزدیک انتخابات، مشکلات و رفتارهایی که دغدغه مردم را بیشتر می‌کند چون گرانی اینترنت و افزایش قیمت‌ها را بعضا شاهد بودیم، حال آنکه باید این موانع برداشته شود.  

وی تصریح کرد: دولت باید موانع را برطرف کند و دغدغه مردم را در بحث معیشت، مسائل اقتصادی، مباحث مالیاتی و تورم و گرانی را برطرف کند و در این چند روز باقی‌مانده، مجموعه اقدامات فوری انجام دهد تا بسیاری از مسائل و مشکلات میان مردم را حل کند و از این طریق امیدآفرینی کند. 

دبیرکل حزب سبز با بیان اینکه مردم با حضور باشکوه در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که برای شکم، سفره و معیشت انقلاب نکرده‌اند، ادامه داد: مردم برای مجموعه‌ای از ارزش‌ها و آرمان‌ها، انقلاب کردند که پای آن نیز هستند و ایستاده‌اند.

کنعانی مقدم با اشاره به اینکه در انتخابات با 70 درصد آرای خاکستری، 30 درصد آرای سازماندهی شده و پای کار روبرو هستیم، گفت: در میان این آرای خاکستری نیز 30 درصد به صورت هیجانی عمل می‌کنند، یعنی تحت تأثیر رقابت‌ها و فضای انتخاباتی پای صندوق‌های رأی می‌‌آیند.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت و پا‌یبندی به چهار راهبرد انتخاباتی رهبر معظم انقلاب؛ سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت، افزود: 40 درصد باقی مانده از آرای خاکستری، به این موضوع که مجلس شورای اسلامی برای کدام جناح و گروه است، کاری ندارند، برای آنها مسئله معیشت، رفاه اجتماعی، مشکلات و مسائل آموزش و پرورش، آموزش عالی و ... مهم است.

حل مشکلات کشور با مشارکت حداکثری 

نایب رئیس اول خانه احزاب ایران با بیان اینکه آرای خاکستری در رقابت سالم می‌توانند به پای صندوق‌های رأی بیایند، گفت: باید مردم احساس کنند که با رأی خود می‌توانند مشکلات را حل کنند و آرای آنها در تغییر و تحول شرایط موجود و حل مشکلات اثرگذار است. همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند «انتخابات رکن اصلی نظام است» بنابراین اگر می‌خواهیم مشکل حل شود باید به مسیر انتخابات بیاییم.

کنعانی مقدم اضافه کرد: اگر مردم این حس را داشته باشند که می‌توانند با آرای خودشان و روی کار آمدن مجلس اصلح و کارآمد، مشکلات کشور را حل کنند، قطعا رأی می‌دهند و از این حق خود استفاده می‌کنند، به ویژه رأی اولی‌ها برای مشارکت حداکثری تلاش می‌کنند چنانکه در راهپیمایی 22 بهمن نیز حضور پرشور داشتند.

وی تأکید کرد: به معنای واقعی باید کاری کرد تا مردم احساس کنند رأی آنها اثرگذار است و می‌توانند تغییر و تحول را در جامه براساس همان مشارکت در انتخابات رقم بزنند.

مردم از  شعار خسته‌اند؛ لزوم ارائه برنامه‌ عملیاتی

کنعانی مقدم در پاسخ به این سؤال که آیا تأیید صلاحیت‌های انجام شده داوطلبان، زمینه حضور تمامی سلایق را فراهم کرده است، گفت: نخستین شرط حضور تمامی سلایق این است که اعتمادی بین مردم و حاکمیتی که مسئولیت برگزاری انتخابات را دارد، ایجاد شود، مثال‌های دینی در این زمینه بسیار است که «النجاه فی صدق» و...؛ اگر فردی رد صلاحیت شده، در صورت موافقت و درخواست نامزد مربوطه، علت آن به صورت شفاف گفته شود.

نایب رئیس اول خانه احزاب ایران با بیان اینکه مردم از شعار خسته شده‌اند و باید سابقه اجرایی و اقدمات انجام شده و عملکرد نامزدها ارائه شود، افزود: ما باید فضای انتخابات را به گونه‌ای فراهم کنیم که تمام حرف‌ها شنیده شود تا مردم از بین آنها، بهترین‌ها را انتخاب کنند. چنانکه در آموزه‌های دینی هم داریم که تمام حرف‌ها را باید شنید و بهترین‌ها را انتخاب کرد.

به جای مردم تصمیم نگیریم

وی با تأکید بر اینکه انتخاب بهترین‌ها را باید به مردم واگذار کنیم، افزود: اینکه ما به جای مردم تصمیم بگیریم و شورای نگهبان و یا بخشی از حاکمیت به جای مردم تصمیم بگیرد، این موضوع مردم را از انتخابات و صندوق‌های رأی دور خواهد کرد.

کنعانی مقدم در پایان گفت: به نظرم اگر بهترین شاخص‌ها و معیارها را بیان کنیم و ایکنا به عنوان خبرگزاری تخصصی قرآن به تبیین مؤلفه‌های قرآنی به منزله بهترین کلید انتخاب برای حل مسائل و مشکلات بپردازد، شاهد مشارکت و حضور خوب مردم در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha