۵ هزار نفر در چهارمحال‌وبختیاری رأی‌اولی هستند
کد خبر: 4201966
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲

۵ هزار نفر در چهارمحال‌وبختیاری رأی‌اولی هستند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه امسال در مجموع، پنج هزار دانش‌آموز رأی‌اولی در استان واجد شرایط رأی‌دهی هستند، اهم برنامه‌ها برای برگزاری انتخابات پرشور در استان را تشریح کرد.

رأی اولی ها

غلامعلی خدیبی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص اهم برنامه‌های آموزش‌وپرورش برای برپایی انتخابات پرشور با حضور رأی‌اولی‌ها، اظهار کرد: امسال در مجموع، پنج هزار دانش‌آموز رأی‌اولی در استان واجد شرایط رأی‌دهی هستند که در این راستا، پویش «رأی‌اولی‌ها» از ماه قبل در استان آغاز شده و تا ۱۱ اسفندماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این پویش که با همکاری دانشگاه فرهنگیان، آموزش و پرورش و واحد خبر صدا و سیمای استانی برگزار می‌شود، دانش‌آموزان و دانشجومعلمان یک ویدئو را تحت عنوان «چرا در انتخابات شرکت می‌کنیم» تهیه کرده و در خصوص احساس خود در سن تکلیف سیاسی و حضور در انتخابات صحبت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش تصریح کرد: این ویدئوها به‌صورت روزانه در بخش خبری ساعت ۲۰ سیمای جهان‌بین در حال پخش است. همچنین این فیلم‌ها در شبکه‌های اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش استان منتشر شده است و ادامه دارد.

خدیبی برگزاری پویش «به سوی انتخابات» ویژه عموم دانش‌آموزان استان را نیز یادآور شد و توضیح داد: در این پویش که در راستای ایجاد شور و شوق انتخاباتی در خانواده‌ها در حال برگزاری است، تمامی دانش‌آموزان سراسر استان می‌توانند آثار خود در قالب کلیپ، پادکست، پوستر و ... را با موضوع «چرا خانواده من در انتخابات شرکت می‌کند» تهیه کنند که این کلیپ‌ها نیز هم در سیمای جهان‌بین و هم کانال‌ها و گروه‌های اطلاع‌رسانی آموزش‌وپرورش در شبکه شاد و سایر شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اجتماع یک‌هزار نفری دانش‌آموزان رأی‌اولی در شهرکرد، اظهار کرد: این اجتماع فردا هشتم اسفندماه و در آستانه انتخابات ۱۱ اسفندماه با حضور دانش‌آموزان شهرستان شهرکرد در فرهنگسرای ارشاد برگزار می‌شود؛ نظیر این همایش در تمامی مناطق آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی شده است.

خدیبی در پایان گفت: برپایی نشست‌های تبیینی در صبحگاه‌های مدارس یا برنامه‌های مجزا با دعوت از کارشناسان یا توسط مدیران و مربیان پرورشی و ... از دیگر برنامه‌های آموزش‌وپرورش برای برپایی انتخابات پرشور در استان است.

انتهای پیام
captcha