جزئیات تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در صداوسیمای جهان‌بین اعلام شد
کد خبر: 4201703
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

جزئیات تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در صداوسیمای جهان‌بین اعلام شد

مدیرکل صداوسیمای چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به رویکرد صداوسیما برای پخش برنامه‌های تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، جزئیات پخش این برنامه‌های تبلیغی را تشریح کرد.

سیدمحسن حسینی چالشتری، مدیرکل صدا و سیما

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سیدمحسن حسینی چالشتری، مدیرکل صدا و سیمای استان امروز، 5 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت ولی‌عصر(عج) و جشن نیمه شعبان و با اشاره به اینکه انتخابات و فرایند آن تغذیه‌کننده رسانه‌های مختلف و خوراکی برای آنها است، اظهار کرد: از هر زاویه که به انتخابات نگاه کنیم یک وجه آن رسانه‌ای است؛ در این ایام عموم مردم را باید شرکت‌کننده در انتخابات تلقی کنیم و حتی آنان‌که رأی نمی‌دهند نیز در فرایند انتخابات دخیل هستند و مشارکت دارند.

وی با ذکر اینکه دست مردم برای انتخابات پُر نیست و در فضای انتخاباتی و اخبار آن قرار نگرفته‌اند، ادامه داد: رصدها حاکی از آن است که پرداخت متعادلی به این موضوع نشده و هستند رسانه‌هایی که به رویدادها و اقدامات، اخبار و اطلاعات انتخاباتی نپرداختند که محتوای گفت‌وگوهای انتخاباتی مردم باشد. 

حسینی به اقدامات صدا و سیمای استان در خصوص انتخابات اشاره و بیان کرد: این مجموعه امسال برای اولین بار در پی تغییراتی که در سیاستگذاری آن رخ داده است، با رویکرد تبلیغات برای نامزدهای انتخابات وارد عرصه شده و قانون اجازه داده است که کاندیداها برنامه‌های خود را در این فضا اعلام و معرفی کنند.

مدیرکل صدا و سیمای استان ادامه داد: زیرساخت اصلی برای این رویکرد جدید فراهم بود و همچنین زیرساخت‌هایی اضافه شد و با اضافه کردن تجهیزات لازم، زمینه فراهم و برای چهار حوزه انتخابیه استان چهار کانال تلویزیونی راه‌اندازی شد؛ این کانال‌ها در حال حاضر مشغول فعالیت هستند و تا زمان اتمام مهلت تبلیغات این برنامه‌ها ادامه دارد.

حسینی تأکید کرد: هم استانی‌ها می‌توانند با جست‌وجوی این کانال‌ها از گیرنده‌های تلویزیونی برنامه‌های نامزدهای حوزه انتخابیه شهرستان خود را تماشا کنند که این کانال‌ها به شرح زیر در دسترس مخاطبان است: حوزه انتخابیه شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ: Entekhab ۶۳؛ حوزه انتخابیه شهرستان بروجن: Entekhab ۶۴؛ حوزه انتخابیه شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخشهر: Entekhab ۶۵ و حوزه انتخابیه لردگان، خانمیرزا و فلارد: Entekhab ۶۶.

ساز و کار پخش برنامه‌های تبلیغات انتخابات 

وی تصریح کرد: به نامزدهای انتخاباتی تأیید شده اعلام شد که می‌توانند فیلم تبلیغاتی خود را در حداکثر ۲۰ دقیقه در چارچوب و قالب مشخص تهیه و در صفحه‌ای که به آنها اختصاص داشت بارگذاری کنند تا بتوانند تبلیغ خود را از این فضا به سمع و نظر مخاطبان خود برسانند. در این فیلم‌ها که طی فرآیندی در استان و تهران از حیث فنی و محتوایی ممیزی شد، نامزدهای انتخابات می‌بایست به برخی سؤالات مشخص که دغدغه جامعه است، پاسخ می‌دادند.

مدیرکل صدا و سیمای استان افزود: این فایل‌های تبلیغاتی از بدو آغاز تبلیغات به‌صورت برنامه‌ریزی و با زمان‌بندی مشخص پخش و حداقل سه بار در طی شبانه‌روز بازپخش می‌شود تا تمامی مخاطبان در ساعت‌های مختلف به این محتوا دسترسی داشته باشند و شناخت لازم را از گزینه‌های مورد نظر خود به دست بیاورند.

وی به ضبط و پخش مناظرات تلویزیونی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و توضیح داد: البته نامزدها هیچ اجباری برای شرکت در مناظرات ندارند و تعدادی ثبت‌نام داشتیم که بر این اساس، از هر حوزه انتخابیه هفت مناظره ضبط شده است که در کانال‌های انتخاباتی پخش می‌شود. شرکت‌کنندگان در این مناظره‌ها حداقل به یک سؤال اصلی و حدود ۱۵ سؤال اختیاری پاسخ می‌دهند و این مناظره‌ها همچنین در شبکه جهان‌بین با رعایت عدالت در روزهای آینده پخش شود. 

حسینی با اشاره به ایجاد صفحه اختصاصی برای نامزدهای انتخابات مجلس در تلوبیون، تصریح کرد: علاقه‌مندان برای مشاهده محتواهای مربوط به کاندیدای مورد نظر خود می‌توانند وارد صفحه انتخاباتی تلوبیون شوند. نامزدها می‌توانند هر فایلی را که خلاف قانون نباشد در این صفحه قرار دهند و به نمایش بگذارند. باید تأکید کنم که ترافیک اینترنت برای کسانی که این صفحات را مشاهده می‌کنند کاملاً رایگان است.

پخش برنامه‌های تبلیغات انتخابات برای ۹۰ درصد مردم استان

وی با تأکید بر اینکه صدا و سیما با هدف کاهش هزینه‌های تبلیغات نامزدهای انتخابات به این عرصه ورود داشته است، افزود: همه ما می‌دانیم که هزینه‌های تبلیغات بسیار بالا است و لذا با هزینه بسیار کمتر و کارایی بهتر می‌توانند برنامه‌های خود را به مخاطبان خود اطلاع‌رسانی کنند؛ بر طبق تعرفه‌ها، نامزدهای انتخابات در حوزه انتخابیه شهرکرد، بن، سامان و فرخ‌شهر برای استفاده از این امکان ۱۰ میلیون تومان و نامزدهای سایر حوزه‌ها پنج میلیون تومان پرداخت می‌کنند.

حسینی بیان کرد: برای نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز برنامه‌های انتخاباتی سه نامزد انتخابات ضبط شده است و در صدا و سیمای استانی به‌صورت زمان‌بندی شده و با عدالت در حال پخش و بازپخش است.

وی با ابراز خرسندی از پوشش ۹۰ درصدی جمعیت استان برای استفاده از کانال‌های ارائه دهنده برنامه‌های تبلیغی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در بدو امر تنها ۴۶ درصد جمعیت استان را با توجه به زیرساخت‌های موجود می‌توانستیم پوشش بدهیم که خوشبختانه با تقویت زیرساخت‌ها و تجهیزات این رقم به ۹۰ درصد جمعیت رسید که جزو استان‌های با پوشش جمعیتی بسیار بالا قرار داریم.

حسینی افزود: از ۱۵۰ نامزد تأیید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیش از ۷۵ نفر از فرصتی که صدا و سیما برای ارائه برنامه‌ها تبلیغی در اختیار آنان قرار داده است، استفاده کردند که از این تعداد، ۵۵ نفر فایل ارسال کردند و تا امروز، ۴۸ فایل نهایی شده و در لیست پخش قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: البته این فرصت تا پایان روز سه‌شنبه هشتم اسفندماه همچنان برای نامزدها مهیا است که فیلم تبلیغاتی خود را بارگذاری کنند تا قبل از پایان مهلت تبلیغات انتخاباتی در لیست پخش قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha