مودت و رحمت بین زوجین اساس پایداری خانواده است
کد خبر: 4201455
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
نماینده ولی فقیه در گلستان:

مودت و رحمت بین زوجین اساس پایداری خانواده است

آیت‌الله نورمفیدی محبوب‌ترین بنا نزد خدای متعال را تشکیل خانواده و زندگی برشمرد و گفت: پایه و اساس تشکیل خانواده و ازدواج مودت و رحمت است و زن و شوهر باید با دوست داشتن و ابراز محبت به همدیگر خانواده را به معنای حقیقی خود شکل دهند.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه استان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، سوم اسفندماه در نخستین جشن ازدواج آسان طلبگی استان گلستان که در تالار سپاه نینوا برگزار شد، گفت: زوج‌های جوان با کوچکترین ضعف، نباید بنیان و اساس باعظمت خانواده را برهم بزنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) سرمشق همه ما هستند، اظهار کرد: سیره زندگی ائمه اطهار(ع) برای سبک زندگی طلاب و زوج‌های جوان الگو است، لذا زن و شوهر باید در زندگی براساس رحمت، درایت و پختگی ضعف‌های خانواده را جبران کنند.

وی محبوب‌ترین بنا نزد خدای متعال را تشکیل خانواده و زندگی برشمرد و افزود: پایه و اساس تشکیل خانواده و ازدواج مودت و رحمت است و زن و شوهر باید با دوست داشتن و ابراز محبت به همدیگر خانواده را به معنای حقیقی خود شکل دهند.

امام جمعه گرگان با اشاره به حدیث پیامبر(ص) که فرمودند «بهترین مردها کسی است که برای خانواده‌اش مهربان‌تر باشد»، تصریح کرد: طبق روایتی از نهج‌البلاغه جهاد زن، شوهردارى شايسته است.

وی با اشاره به اینکه قناعت در زندگانی برای ما عزت می‌آورد و طمع انسان را در زندگی ذلیل می‌کند، تصریح کرد: طلاب، عالمان و مبلغان آینده دین سرمشق جامعه بوده و باید در کنار علم‌آموزی، تهذیب نفس هم داشته باشند و با تحمل سختی‌ها و مشقت‌ها در زندگی مروج شایسته دین خدا شوند.

انتهای پیام
captcha