اعلام فراخوان ثبت‌نام آزمون‌های مدرک تخصصی حفظ در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4201353
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

اعلام فراخوان ثبت‌نام آزمون‌های مدرک تخصصی حفظ در چهارمحال‌وبختیاری

ثبت‌نام از حافظان قرآن کریم برای نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان همزمان با سراسر کشور در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد و تا ۱۶ اسفندماه ادامه دارد.

آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در اطلاعیه‌ای از آغاز ثبت‌نام از حافظان قرآن کریم برای نوزدهمین دوره آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان همزمان با سراسر کشور خبر داد که نام‌نویسی از علاقه‌مندان از دوم اسفندماه آغاز شده و تا ۱۶ این ماه ادامه دارد.

بر این اساس، حافظان ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظان کل قرآن کریم استان می‌توانند از طریق سایت telavat.ir نسبت به ثبت‌نام خود در این آزمون اقدام کنند.

از سال گذشته و هجدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حفظ تغییراتی در آیین‌‌نامه طرح انجام شده که ضروری است حفاظ آن‌را به دقت مطالعه کنند از جمله اینکه مرحله دوم این آزمون‌ها یعنی آزمون شفاهی طی ۲ نوبت در سال برگزار می‌شود.

برای قبول‌شدگان نهایی این آزمون‌ها مدرک درجه سه، چهار و پنج از سوی سازمان دارالقرآن کشور صادر می‌شود که مدرک درجه پنج معادل دیپلم، مدرک درجه چهار معادل کاردانی، مدرک درجه سه معادل کارشناسی، مدرک درجه دو معادل کارشناسی ارشد و مدرک درجه یک معادل دکترای سازمان سنجش کشور است.

آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی حفظ برای درجات سه، چهار و پنج در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود که آزمون کتبی آن در اردیبهشت‌ماه و آزمون شفاهی نیز در شهریور سال آینده برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم هر سال در چهار مرحله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برای حفاظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

سال گذشته و در هجدهمین دوره آزمون‌های اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم، از مجموع ۷۷ حافظ شرکت‌کننده در این آزمون، ۶۶ نفر شامل ۵۳ بانو و ۱۳ آقا به مرحله شفاهی نوبت اول و ۹ نفر به آزمون مجدد راه یافتند.

انتهای پیام
captcha