نقش اثرگذار و قدرتمند رسانه‌ها در سالم‌سازی فضای رقابت‌های انتخاباتی
کد خبر: 4201102
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
مهدی‌پور تأکید کرد:

نقش اثرگذار و قدرتمند رسانه‌ها در سالم‌سازی فضای رقابت‌های انتخاباتی

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر قدرت رسانه‌ها و مطبوعات در سالم‌سازی فضای انتخابات، گفت: در دو دهه گذشته به مرور ساخته شدن فضای سیاسی به حوزه رسانه منتقل شده است، بنابراین رسانه‌ها به معنای عام سهم بزرگی در این موضوع دارند.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا در جریان بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با حضور در غرفه خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدها، گفت: به نظر می‌آید در موضوع اخلاق انتخاباتی یا اموری که در ابعاد اخلاق انتخاباتی به حوزه رسانه ارتباط پیدا می‌کند دو دستور عمل روشن داریم که یکی از آنها قانون انتخابات است.

وی با بیان اینکه این قانون در سال‌ جاری به‌روزرسانی شده است، افزود: این قانون مدتی قبل برای اصحاب رسانه ارسال شد و جلسات توجیهی در این خصوص نیز در تهران و شهرستان‌ها برگزار شد.

مهدی‌پور با بیان لزوم رعایت برخی از چارچوب‌ها و مواردی که در فرایند تبلیغات منع و نهی شده است، اظهار کرد: بخش دوم دستورکارها و سیاست‌هایی است که از جانب رهبری اعلام می‌‌شود. چنانکه ایشان در دیدار اخیر مردم تبریز بر پرهیز از  اتهام‌زنی‌ها، آشفته کردن اذهان عمومی و تضعیف مشارکت در انتخابات تحذیر و هشدار دادند.


بیشتر بخوانید: 


معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد اضافه کرد: آنچه برای همه ما حفظ آن ضروری است، مشارکت در انتخابات است. این موضوعی مهم است و باید تلاش کنیم تا مردم به صورت شایسته‌تر در انتخابات شرکت کنند. طبعا رعایت این دو ضابطه یعنی قانون و دستورالعمل‌های که از جانب رهبر معظم انقلاب اعلام می‌شود، رهنمون ما در مسیر انتخابات است.

مهدی‌پور درباره قدرت رسانه‌ها و مطبوعات در سالم‌سازی فضای انتخابات، گفت: در دو دهه گذشته به مرور ساخته شدن فضای سیاسی به حوزه رسانه منتقل شده است، بنابراین رسانه‌ها به معنای عام سهم بزرگی در این موضوع دارند.

وی با تأکید بر اینکه منظور از رسانه صرفا توجه به معدودی از رسانه‌ها نیست، تصریح کرد: اینها، رسانه‌های مکتوب، بر‌خط و آنلاین، شبکه‌های متعدد صدا و سیما و ... را در برمی‌گیرد. حوزه رسانه وسیع است که شاید بتوان گفت یکی از مهمترین و بزرگترین بخش برای تأثیرگذاری در انتخابات همین رسانه‌ها هستند.

انتهای پیام
captcha