طلاب به علوم روز مسلط شوند
کد خبر: 4200974
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
امام جمعه نقده:

طلاب به علوم روز مسلط شوند

حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا با بیان اینکه طلاب باید تلاش کنند نسبت به علوم روز تسلط پیدا کنند، گفت: تنها در صورتی علمای دینی در بین مردم جایگاه رفیعی خواهند داشت که آحاد مردم به علم و دانش گسترده وی باور داشته باشند و بتوانند برای سؤالات مختلف خود رجوع کنند.

حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا، امام جمعه نقدهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا، امام جمعه نقده، امروز، اول اسفندماه در ویژه‌برنامه روز جوان که در این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان گفت: طلاب باید نهایت تلاش خود را بکنند تا نسبت به علوم روز شناخت پیدا کنند و بر آن مسلط شوند.

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به شبهه‌ها و سؤالات جوان امروز پاسخ مناسب و قانع‌کننده بدهیم لازم است که تخصص‌‌های مختلف را کسب کنیم.

امام جمعه نقده با تأکید بر اینکه طلاب باید از بین علوم مختلف به دانشی که نیاز روز جامعه است و به سعادت بشر کمک می‌کند، مسلط باشند، بیان کرد: تنها در صورتی علمای دینی در بین مردم جایگاه رفیعی خواهند داشت که آحاد مردم به علم و دانش گسترده وی باور داشته باشند و بتوانند برای سؤالات مختلف خود رجوع کنند.

وی با بیان اینکه برای دست یافتن به تمدن اسلامی و جامعه دینی باید تغییر و تحول را از خود و نزدیکانمان شروع کنیم، اظهار کرد: خانواده، بستگان و همسایه‌های خودمان را با اسلام و احکام مترقی آن آشنا کنیم و خود نیز به آن عمل کنیم، چون آنچه اسلام از ما می‌خواهد عالم دین شدن است و صرف عابد شدن برای جامعه کاربردی ندارد.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا دین اسلام را یک دین وحیانی و کامل توصیف کرد و گفت: عدم توجه به رهنمودها و اندیشه‌های اسلامی باعث می‌شود که مشکلات زیادی در زندگی فردی و اجتماعی بروز پیدا کند، بنابراین لازم است آن را خوب بشناسیم و بند بند آن را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام
captcha