انتخابات وعده‌ تحقق یافته جمهوری اسلامی است
کد خبر: 4200700
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷

انتخابات وعده‌ تحقق یافته جمهوری اسلامی است

سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: انتخابات وعده‌ تحقق یافته جمهوری اسلامی ایران است.

انتخابات

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد، محمدصادق درفشی، سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد روز گذشته، 29 بهمن‌ماه در نشست انتخابات به وقت ایران با بیان اینکه انتخابات یکی از وعده‌های تحقق یافته انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: هر ساله در کشور شاهد برگزاری انتخابات هستیم و این نشان از محقق شدن وعده‌های جمهوری اسلامی ایران است.هر حکومتی که چهار رکن دموکراسی را در ساختار خود ملزوم کرد، می‌‌توانیم آن را حکومت مردم‌ سالار بدانیم که جمهوری اسلامی این ویژگی را دارد.

وی با اشاره به اهمیت چهار رکن دموکراسی، افزود: رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم می‌‌توانند مهم‌ترین پل ارتباطی بین مردم و مسئولین باشند و رسانه‌ها با وجود ویژگی صداقت، می‌توانند اعتماد و اطمینان مردمی را کسب کنند.

سرپرست روابط عمومی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به جایگاه رسانه در سیر تاریخی انتخابات، بیان کرد: در گذشته رسانه آنچنان تأثیرگذاری در انتخابات نداشت، زیرا همه نسبت به رجال سیاسی شناخت داشتند و اوج استفاده از رسانه‌ها در انتخابات سال ۷۶ مجلس شورای اسلامی بود که مشارکت در استان ۹۶درصد بود.

درفشی با بیان تغییر رسانه‌ها در گذر زمان، تصریح کرد: در دهه‌های اخیر روزنامه‌ها با رقیب جدی به نام وب مواجه می‌شوند و آنها نیز صفحه وب خود را فعال می‌کنند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه بدهند. در سال‌های اخیر اینترنت و شبکه‌های مجازی رشد گسترده‌ای داشته‌اند، به آسانی در دسترس‌اند و چند رسانه‌ای عمل می‌کنند. به همین جهت بسیار اثرگذار هستند.

وی با انتقاد از کم‌توجهی به رسانه‌ها، اضافه کرد: رسانه‌ها در استان ما در قالب‌های مختلف برای افزایش مشارکت مردم پای کار هستند.رسانه‌های اجتماعی چند ویژگی ذاتی دارند که آنها را از رسانه‌های سنتی متمایز و محبوب‌تر می‌کند، این رسانه‌ها به آسانی دسترس پذیرند، تعاملی بوده و سرعت تولید و تبادل محتوا در آنها بالاست.

سرپرست روابط عمومی استانداری کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه چند رسانه‌ای یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امروزه حوزه رسانه است و کاربرانشان به خوبی در دسترس هستند، افزود: رسانه اثرگذارترین در ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه است و مهم‌ترین پل ارتباطی برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی به ‌ویژه در عرصه انتخابات است.

درفشی با بیان اینکه مشارکت در انتخابات نیازمند کارآمدی رسانه‌ها و تابع مرجعیت اجتماعی است، گفت: اگر رسانه‌های ما توانستند در این فضای سنگین رسانه‌ای دشمن که در پی عدم حضور مردم در انتخابات هستند، با صداقت و اعتمادسازی کامل عمل کنند، می‌توانند تاثیرگذارتر باشند.

انتهای پیام
captcha