تجربه کار رسانه‌ای برای کودکان در نمایشگاه رسانه‌های ایران
کد خبر: 4200506
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰

تجربه کار رسانه‌ای برای کودکان در نمایشگاه رسانه‌های ایران

قصه‌نویسی، بازی‌سازی، دوبله، گزارش فوتبال و ... بخشی از تجارب کار رسانه‌ای است که کودکان در نمایشگاه رسانه‌های ایران می‌توانند آموزش دیده و آن را تجربه کنند.

نمایشگاه رسانه‌های ایرانبه گزارش خبرنگار ایکنا، بخش کودک و رسانه، یکی از بخش‌های بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران است که فعالیت خود را با رویکرد آموزشی از امروز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه در مصلی تهران آغاز کرده است. 

در این بخش در کنار مجلات مطرح ایران که ویژه نوجوانان چاپ می‌شود از جمله مجله رشد، سروش و سلام بچه‌ها میز داستان‌نویسی و شعرگویی نیز برپا شده است که با حضور اساتید این حوزه به کودکان قصه‌نویسی و گفتن شعر را آموزش می‌دهد. 

غرفه‌هایی نیز برای آموزش فناوری‌، برنامه‌نویسی و بازی‌سازی به کودکان و نوجوانان برپا شده است. آموزش‌هایی که در کنار رشد خلاقیت، خودشکوفایی، رشد استعداد، تقویت اعتماد به نفس و ... حتی امکان کسب درآمد برای کودکان و نوجوانان را نیز فراهم می‌کند.

عینک‌های واقعیت مجازی نیز عرضه شده است که برای کودکان و نوجوانان تجربه حضور مجازی در اماکن دیدنی دنیا را فراهم می‌کند و یکسری بازی مثل بازی تنیس نیز به صورت واقعیت مجازی نمایش داده می‌شود که می‌توانند مهارت خود را در این زمینه امتحان کنند. 

در غرفه استاپ‌موشن نیز کودکان به کمک مربیان به ساخت استاپ‌موشن اقدام می‌کنند. استاپ‌موشن فیزیکی به کمک اسباب‌بازی‌ها ساخته می‌شود و در استاپ‌موشن دیجیتال کارتون‌ها به صورت دیجیتالی توسط بچه‌ها ساخته می‌شود. 

در غرفه رویدادهای کودکان نیز بچه‌ها در مورد انیمیشن‌های مفید و مضر صحبت می‌کنند. در غرفه رویدادهای بزرگسالان نیز بزرگسالان در مورد رسانه‌های خوب و بد به بحث و گفت‌و‌گو می‌پردازند تا انتخاب آگاهانه در مواجهه با رسانه‌ها داشته باشند. 

در غرفه عکاسی این بخش، کودکان مقدمات عکاسی حرفه‌ای را آموزش دیده و با قاب‌بندی و سایر ضرورت‌های عکاسی آشنا می‌شوند. در غرفه پادکست صوتی نیز خود بچه‌ها داستان‌هایی می‌نویسند و به پادکست صوتی تبدیل می‌کنند. در استیج بخش کودک، کودکان شاید برای اولین بار این فرصت را به دست می‌آورند که به جای شخصیت‌های کارتونی حرف بزنند و یک بازی فوتبال را گزارش کنند؛ کارهای هیجان انگیزی که کمک می‌کند کودکان علایق و استعدادهای خود در حوزه رسانه را کشف کنند.  

انتهای پیام
captcha