شعر؛ بهترین راه برای تبیین فرهنگ پایداری و ایثار
کد خبر: 4200385
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۹
موسوی‌مقدم بیان کرد:

شعر؛ بهترین راه برای تبیین فرهنگ پایداری و ایثار

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش شعر در ادبیات و فرهنگ گفت: بُن‌مایه ادب و فرهنگ پایداری و ایثار و مقاومت، از گذشته‌های دور متاثر از اعتقادات ما بوده و شعر بهترین راه تبیین این مهم بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرمضان موسوی‌مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشوربه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرمضان موسوی‌مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور امروز، 28 بهمن در مراسم اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی «شعر ایثار» که در شیراز برگزار شد، یاد شهدا را گرامی داشت و افزود: شهادت در نظام خلقت، جای پای پر رمز و رازی دارد.

وی با اشاره به جایگاه شهید و شهادت در آیات وحی اظهار کرد: در مفهوم قرآنی و اعتقادی اسلام، شهادت امری انتزاعی نیست بلکه گزینشی آگاهانه است و در پی دستیابی به اخلاص به دست می‌آید.

موسوی‌قدم همچنین به هنر شعر نیز اشاره و اظهار کرد: بُن‌مایه ادب و فرهنگ پایداری و ایثار و مقاومت، از گذشته‌های دور متاثر اعتقادات ما بوده و شعر بهترین راه تبیین این مهم بوده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تعاریف جداگانه‌ای برای هنر تعریف شده است، گفت: هنوز تعریف کاملی برای هنر عرضه نشده است.

وی با اشاره به یکی از ابعاد هنر که شعر است، افزود: برخی شعر را اینگونه تعریف کرده‌اند که شعر هر سخن خیال انگیزی است که موجب قبض و بسط و درگیری روح می‌شود و دارای اعتبار علمی هم هست. به نظر می‌رسد چنین تعریفی جامع باشد.

موسوی‌مقدم با اشاره به جایگاه شعر در عرصه هنر، شعر را موتور محرکه دیگر هنرها عنوان کرد و گفت: شعر از ظرافت بالای احساسی برخوردار است و شاعران را درگیر مسائل احساسی و معنوی می‌کند به همین دلیل جایگاه معنوی و عرفانی شاعران از دیگر هنرمندان برجسته‌تر است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین جایگاه شعر را در ادبیات ایران اسلامی یادآور شد و گفت: شعر و شاعری از گذشته تاکنون در جایگاه بلندی قرار داشته و دارد که باید بیش از گذشته از آن بهره ببریم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه بلند و والای شعر در عرصه فرهنگ گفت: اگر هنر شعر در جایگاهی قرار گیرد که متعالی باشد، آثار ارزشمندی خلق می‌شود که نقش مهمی در عرصه فرهنگ دارند.

انتهای پیام
captcha